• karet

Bästa mat-/barnstolen

Vilken tycker ni är den bästa mat-/barnstolen?

Lovis ska få en i julklapp och jag vet inte riktigt vilken vi ska välja.

Vilken har ni och varför gillar ni just den? Kostnad?

• Svar på tråden Bästa mat-/barnstolen
  • Katarina76

Vi har en Stokke Tripp Trapp, den kan de sitta i tills de vill sitta i vanliga stolar. Kostar minst 1595:- i affär. Man köper till ett babyset 495:- (bygel och rem), så kan de ha den från att de kan sitta med stöd. Men skippa att köpa med den dyra vadderade dynan, bättre att ha en egen som är lätt att tvätta eftersom det spills hela tiden.

En Hokus Pokus kan de inte ha så länge och kostar 995:-, sedan är den lite svårare att rengöra då den har så många skrymslen där mat kan fastna... Annars är den ju en kär klassiker.

Många gillar Ikeas stol till små bebisar, den är billig och kan duschas av, men kan inte användas så länge. Den är lätt att montera isär om man vill ta med den på resa.

Vi köpte vår Tripp Trapp begagnad, för det finns många i bra skick på t ex blocket.

• amasonas

Vi har 2 tripp trapp & är nöjda, min mamma har en ikea hemma hos sig, den är bra även den MEN man snubblar hela tiden över deras jäkla ben som står ut! (annars är den toppen för den billiga penning den kostar, ett stort plus är att man kan ställa den rakt i duschen efter måltiden!)

• MIC

Nybörjarstol - helt klart Ikeas! Vår kille är snart 1½ och vill helst sitta på egen stol nu så det blir nog en Ikea-stol igen till honom alt. en Stokke.

• norgesessan

Har antilop som extrastol och stol hos farfäräldrar, gulliver hos mina föräldrar, och Stokke hos oss..Antilop är bäst när det gäller spilld mat. Den har tvåan använt helt till trean behövde den hos sin farmor/farfar....

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Kodia

Jag gillar Ikeas stolar! Först Antilop, tills de är ca 2 år, och sedan Agam el dyl.
    Kostnaden för båda stolarna tillsammans blir nog ca 500:-.

• Lilla Lycka

Ikeas plast med bricka. Den är fenomenal. Lätt att torka av, perfekt med eget bord att kladda på och sätta sugkopp-skål på, samt jättelätt att ta med när man åker bort.

Svar på tråden Bästa mat-/barnstolen