• grannkatten

Hjälp mig att kunna kolla min yahoo mail på min Sony Ericsson K810i!

Hjälp mig att kunna kolla min yahoo mail på min Sony Ericsson K810i!

Fick en länk skickad till mig från Yahoo, men när jag försöker att skikca ett email från telefonen så får jag:
    Incorrect username or password
    Server message: SYS/PERM pop not allowed for user

Vad betyder det? Kan någon hjälpa mig at få det att fungera?

• Svar på tråden Hjälp mig att kunna kolla min yahoo mail på min Sony Ericsson K810i!
  • inze

Hur gör du när du försöker skicka mail från telefonen? Jag testade nyss från min 810 och det fungerade bra att skicka. Har inte sett om mailet kommit fram än dock.

• grannkatten

Jag gör Write New och sedan Send. Tror att jag har fel inställningar under Settings. Kollade tidiagre på Internet och följde vad någon hade skrivit där (för flera år sedan).
    Vad ska man ha under Connect Using?
    Vad ska man ha under Connection Type?
    Incomin Server?
    Username? Ska det var min mailadress innan @yahoo.com?
    Outgoing Server?
    Outgoing port?
    Incoming Port?

o.s.v

• inze

Men var är du och gör inställningar då? Ska du maila till/från Yahoo-mailen ska väl göra det när du är inloggat på m.yahoo.com/mail. Där under mailen finns en rad Compose där du kan skriva nytt mail och sen välja Send för att skicka iväg det. Om du skulle kunna använda yahoo mailen under telefonens e-post val låter mer osäkert.

• Ulf Harrys Farsa

som vanligt tog en sökning på google 2 sekunder..

uk.answers.yahoo.com/question/index

funkar inte länken, klipp ut hela och klistra in i webläsaren, kolla efter mellanslag, ta bort dessa, lycka till.

annars googla på "yahoo mail & Sony Ericsson K810i" första svaret är lösningen

• inze
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-11-14 17:38:53 följande:
    som vanligt tog en sökning på google 2 sekunder..uk.answers.yahoo.com/question/index?qid=20091...funkar inte länken, klipp ut hela och klistra in i webläsaren, kolla efter mellanslag, ta bort dessa, lycka till.annars googla på "yahoo mail & Sony Ericsson K810i" första svaret är lösningen
    Jag vet inte om det beror på att jag använder Yahoo väldigt sällan men jag hittar inte Mail Option och POP & Forwarding på mitt Yahoo konto.
Svar på tråden Hjälp mig att kunna kolla min yahoo mail på min Sony Ericsson K810i!