• Felicia78

ha kvar träpanels-tak o måla de vitt eller ta bort de?

ja, som rubriken lyder...
    vi ska på börja renoveringen av vår hall o har i dagsläget furuträpanel eller va de heter i taket. Fårgan är om vi ska låta det va kvar o måla det vitt eller om vi ska ta bort det o ha vanligt vitt tak som i resten av huset.
    VA är snyggast???
    Svara så fort ni kan, gärna många svar... för gubben är på g o sätta av.-D
    Frågan är om vi sk

• Svar på tråden ha kvar träpanels-tak o måla de vitt eller ta bort de?
  • gamlingen

Det beror på vad det är för tak i de angränsade rummen.
    Det blir alltid lugnast med samma tak överallt. Liksom golv.

Annars tycker jag att det är snyggt med vitlaserade tak, ev
    målade. Och det är ju avgjort enklare och billigare.

Håller hjälv på med att sätta nya plattor i sovrumstaket
    (alla anddra rum har plattor). Det är himla bökigt att
    jobba på det sättet i taket.

• 79Anna

Vi har precis gjort om i vår hall och vi har träpanel överallt och har målat det till viss del vit och det blev jätte snyggt så jag tycker ni kan måla det vitt

Lycka till

• Exelle

Vit träpanel är alltid fint!

• CountryLiving

Håller med tidigare inlägg, måla det täckande vitt! Kanske lite halvblankt? Fråga i färgaffären vad dom rekomenderar. Lycka till!

• hally

Vi har blankvita målade träpaneltak i kök och hall och de är såååå snygga!
    Önskar vi hade det i hela huset, tycker det känns så lyxigt

• KRSn

Jag önskar at tjag hade träpanel i taket, så jag kunde få måla det vitt.. :)=

• Felicia78

tack alla för era svar. beslutet är taget att vi ska måla det vitt. även om de inte verkar bli lätt precis... men men de kommer bli bra till slut

• 0mim

Heltäckande vit är snyggast på trätak. Använd förlängningsskaft där du kan när du målar taket, du spar på armar och rygg. :)

• Felicia78

omim:
    Sambon har planer på att köpa en färgspruta. Enligt vad han läst så funkar de skitbra. Hoppas på de... O mina armar o rygg o lär sparas i vilket fall som helst.hihi... för de är sambon som ska fixa de Ja tar hand om ungarna under tiden....
    Nån som har erfarenhet av att måla me färgspruta?

• KRSn

Berätta gäna sen hur det var. Vi ska också använda det, men på ett helt annat sätt.
    Vihar köpt ett gult tegelhus med räfflor på teglet. Så vi ska spruta det vitt :))

• hally

Vi har inte använt färgspruta...har precis målat sista furutaket i huset vitt nu, så nu har vi endast vita tak även om tyvärr inte alla är panel.
    Berätta gärna vad ni tyckte om färgsprutan och hur det gick !

Ska ni köra med kvistlack innan? Det har vi gjort.

• Felicia78

ja, vi ska använda oss av kvistlack först, de rekommenderade de i affären där sambon var o rådfrågade
    Ja återkommer med resultatet, lite annat i hallen som ska fixas först innan de är takets tur.

• 0mim
    Felicia78 skrev 2009-11-17 08:14:39 följande:
    omim:Sambon har planer på att köpa en färgspruta. Enligt vad han läst så funkar de skitbra. Hoppas på de... O mina armar o rygg o lär sparas i vilket fall som helst.hihi... för de är sambon som ska fixa de Ja tar hand om ungarna under tiden.... Nån som har erfarenhet av att måla me färgspruta?
    Låter smidigt, men nu är tack o lov alla våra tak målade :)
Svar på tråden ha kvar träpanels-tak o måla de vitt eller ta bort de?