Anonym (tvätta lagom) skrev 2009-11-14 23:47:05 följande:
Du anstränger slemhinnorna alldeles för mycket - inte med sex men med ditt hysteriska tvättande! Jag pratade med min läkare och fick rådet att INTE tvätta efteråt, däremot ALLTID kissa efter
sex.Om du prompt måste tvätta dig därnere med något medel använd mild tvättolja. Den torkar inte ut
slemhinnorna.Om du har problem med torra slemhinnor använd glidmedel, det kan t o m vara så att friktionen får urinröret att bli extra känsligt. Prova också ställningar som inte gnider så mycket mot just urinröret. Analsex borde vara väldigt tryggt, förutsatt att ni är noga med att inget som varit därbak vidrör slidan efteråt.
Jag håller med i det mesta i citerat inlägg. Ett bra sätt att testa är att ha några samlag där ingen av er kommer åt klitoris eller urinröret alls, inte det minsta tryck eller beröring. Mekanisk retning kan ge ett reflexmässigt kaos i nervtrådarna till urinröret och det behövs då väldigt lite retning. Tänk på att inte röra vid området efter sex, utan enbart kissa och lägg på toapapper som får suga till sig en aning ,,,inget gnid vid torkning.
Missionären går alltså inte att utföra med en sådan intention.
Ytterligare ett steg längre går man om man antar att det reflexmässiga kaoset beror på spridning av signaler i det autonoma nervsystemet. I så fall kommer ursprungssignalen från din orgasm som ju innehåller maximal stress-sympatikus.
Vill du testa denna varianten då utesluter du din orgasm och i övrigt gör du enligt stycket ovan. Det finns även en metod att motverka stress-sympatikus-signalen efter orgasmen är förbi.