Är det OK att ha ont i magen som gravid? Har ni haft det? När bör man bli orolig? Andra dagen nu. Vecka 21.
Hej!
I förrgår gick jag en rask promenad i ungefär en timme och mådde väldigt bra. Men igår tidig eftermiddag när jag satt i soffan och skulle vrida lite på mig eller resa mig upp (minns inte) så drabbades jag av en extrem kramp på vänstra sidan av magen, ner mot benet och typ över blygdbenet. Det krampade till och gjorde ont och höll i sig. Det blev bättre i vissa positioner och beroende på hur jag satt kände jag inte något alls ibland. Men så fort jag reste mig upp gjorde det ont, när jag gick gjorde det ont. Var bara skönt att sitta ner och ligga i vissa ställningar, inte alls på sidan.
Det höll i sig hela eftermiddagen och kvällen igår och fortfarande idag känner jag av det. Något mildare just nu. Värst när jag står upp och går runt. Skönast när jag sitter ner. Det gör så fruktansvärt ont ibland att jag inte vill räta på mig när jag står upp. Ibland bara ont och i vissa rörelser så krampar det till, som när man får håll ungefär.
Jag vet inte varför jag har såhär. Är inne i vecka 21 nu. Vet inte heller när man ska bli orolig och kolla upp det för jag hör så mycket olika och vet att magen växer för fullt nu och det är påfrestande på kroppen. Vet inte heller om jag utlöste det med promenaden jag tog. Har haft såhär en gång tidigare i vecka 20 men då höll det i sig i 15 minuter ungefär bara.
Har läst på om foglossning men det är så svårt att veta om det är det man har.
Hur hade ni gjort? Har ni erfarenhet av liknande smärtor? Är det här normalt? Alla tankar tas glatt emot :)