• Mamma Natta08

Ska flickor stå och kissa?

Jag skrev ett inlägg i min blogg om min dotter som ville stå och kissa efter att hon tittat på när en av hennes kill kompisar kissat. Igår fick jag en kommentar på det inlägget från någon som tyckte att man kan lära flickor att ståkissa. Själv har jag aldrig tänkt den tanken.

Vad tycker du och vad har du för egna erfarenheter?

Gå gärna in på min blogg och läs hela inlägget och kommentaren, där kan du också lämna din egen kommentar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-14 21:04
    Här är adressen till bloggen www.mammanatta.com

• Svar på tråden Ska flickor stå och kissa?
  • Karl Fazer

Nej man ska sitta och kissa. Om du inte menar att det är bra att kunna kissa ute, stående på huk!?

• Bidosas

man ska lära killar att sitta & kissa eftersom man inte tömmer blåsan helt om man inte sitter ner & slappnar av i bukmuskelaturen... har jag fått info om av en läkare!

Om det är sant vet jag inte! Men de gör ju också att småkillar (& stora) inte kissat över hela sitsen...

• såffan

jag har hört att killar också borde sitta ner och kissa, d ska tydligen minska risken för prostatacanser efter som att man tömmer blåsan ordentligt. Fast om d är helt sant vet jag inte...

Men ja kan tänka mej att d är rätt svårt för en tjej att sikta rätt, killar lyckas ju inte alltid jätte bra dom heller och kiss överallt är kanske inte så kul?

• Lavendelbris

Varför inte låta henne prova? Hon kommer säkert märka att det inte är att föredra som flicka (men det kanske blir en massa extra arbtete för dej/er). Kanske blir lynchad när jag skriver så, men men ;)
    Kan förstå att hon tycker det verkar "häftigt" att stå, men förhoppningsvis så märker hon hur opraktiskt det blir....

• Mamma Natta08

Karl Fazer skrev 2009-11-14 20:40:26 följande:

Nej man ska sitta och kissa. Om du inte menar att det är bra att kunna kissa ute, stående på huk!?
    Nej jag menar inte på huk. Enligt kommentaren som jag fick på min blogg så förstod jag det som att flickor ska/kan lära sig att stå och kissa.
  • Mamma Natta08
    Lavendelbris skrev 2009-11-14 20:57:12 följande:
    Varför inte låta henne prova? Hon kommer säkert märka att det inte är att föredra som flicka (men det kanske blir en massa extra arbtete för dej/er). Kanske blir lynchad när jag skriver så, men men ;)Kan förstå att hon tycker det verkar "häftigt" att stå, men förhoppningsvis så märker hon hur opraktiskt det blir....
    Ja det är det som är grejen. Hon såg på när kompisen kissade och hon drog ner sina byxor och ville göra likadant. Jag gick fram och sa att hon inte kunde stå och kissa och jag hade heller inget papper där.
    Men visst, jag är alltid öppen för nya saker, och skulle hon vilja göra det så skulle hon nog få. Men jag har inte tänkt på att flickor faktisk kan stå och kissa.
    Kan också skriva att min dotter då var 2,5 år.

Kanske lättade om ni går in och ser mitt inlägg, kommentaren och mitt svar.
  • Girlinthecity

ALLA ska sitta och kissa, annars ger det problem med kisseriet i framtiden

• Mimmi P

Jag tycker som flera innan man bör snarare lära killar att sitta och kissa. Hade aldrig hört det där med prostataproblem men hur många killar (vuxna som barn) skvätter inte ner halva toan när de står och kissar? Mycket smidigare om de sitter ner.

Svar på tråden Ska flickor stå och kissa?