• Anonym

Vad är det slampigaste ni vet?

• Svar på tråden Vad är det slampigaste ni vet?
  • AmandaaElisabeth

När man har någon ny kille varje vecka och har sex med!
    svårt att förklara, finns olika sätt att vara slampig på!

• Anonym (Rånkar)
    JohansAmandaa skrev 2009-11-15 01:36:09 följande:
    När man har någon ny kille varje vecka och har sex med!svårt att förklara, finns olika sätt att vara slampig på!
    Så om man är kåt och vill knulla runt så är man en slampa? Great, att det finns såna fördomar 2009..
  • Anonym (kanske)

Kanske att ha sex med syskonens partners bara för att jävlas och ljuga om det och liknande saker! Det är ju liksom bitchigt och slampigt samtidigt.

Anonym (Rånkar) skrev 2009-11-15 02:15:56 följande:

Så om man är kåt och vill knulla runt så är man en slampa? Great, att det finns såna fördomar 2009..
    Är man inte lite slampig då? Jag tycker inte nödvändigtvis att slampa behöver vara ett skällsord. När jag låg med en ny kille varje kväll för att jag var singel och kåt, var inte det slampigt så vet jag inte VAD som är. Inget fel i det, men jag var väl knappast trogen med EN man då. Då var jag ju slampig.
  • BadReligion

slampigt enigt mig är t ex ha sex me upptagna män, med partnerns syskon och vänner.. sno kompisarnas killar flörta

• Anonym (kanske)
    BadReligion skrev 2009-11-15 02:27:05 följande:
    slampigt enigt mig är t ex ha sex me upptagna män, med partnerns syskon och vänner.. sno kompisarnas killar flörta< me kompisarnas män.. hur många man knullar när och var och hur e tjejens ensak sålänge hon inte skadar andra eller sårar dem gäller män as well
    Okej... Tänker mest att det är bitchigt typ. Slampa är för mig bara att vara lösaktig och ligga runt. Har aldrig tänkt att det alltid är negativt, mer sexglad med många partners bara.

Tänk så olika man kan uppfatta ord!
  • miff

En slampa är för mig en person som ger sig till den som smörar dess ego bäst. En person som inte värderar sig själv högre än vad omgivningen säger att den är värd.

• Anonym (kanske)
    miff skrev 2009-11-15 03:05:05 följande:
    En slampa är för mig en person som ger sig till den som smörar dess ego bäst. En person som inte värderar sig själv högre än vad omgivningen säger att den är värd.
    Man kanske ska försöka hjälpa personer som mår så dåligt istället för att fokusera på vilka de knullar istället kanske?
  • Mimmlas

En slampa är enligt mig någon som ändrar sig för killar för att de ska gilla henne mer. Typ ena dagen fjortis nästa dag hårdrockare för att en kille hon gillar just den sekunden är rockare.
    Och sen att inte kunna stå för vem man är, om man ligger med många och säger att man inte gör det tycker jag banne mig e slampigare än att vara ärlig. Att ge sken av att vara "bättre" urk!

• Anonym (Liv)

Jag använder nästan bara ordet slampa i positiv eller neutral bemärkelse, och oftast angående killar. Tycker att uttrycket slampa i den originella betydelsen är ett uttryck som gjort för att förtrycka den kvinnliga sexualiteten, i mina ögon ser jag inget fel i att vara promiskuös så länge man är det för sin egen skull och ser till att skydda sig.

• Anonym (kanske)

Anonym (Liv) skrev 2009-11-15 03:24:45 följande:

Jag använder nästan bara ordet slampa i positiv eller neutral bemärkelse, och oftast angående killar. Tycker att uttrycket slampa i den originella betydelsen är ett uttryck som gjort för att förtrycka den kvinnliga sexualiteten, i mina ögon ser jag inget fel i att vara promiskuös så länge man är det för sin egen skull och ser till att skydda sig.
    Håller med!

Tycker att det är otäckt att det verkar vara lite så att de som ser det som något negativt att ha haft sex med många, använder ordet slampa som nedvärderande mm även verkar tycka att det bara är de tjejer om mår dåligt som ÄR slampor.

Har man personer i sin omgivning som mår så jävla dåligt så förstår jag inte hur man då kan använda sig av dessa tydligen negativa uttryck för att beskriva dem. Varför då? För att man ska hata svaga, utsatta människor med dålig självkänsla som många tydligen tycker att slampor är.
Svar på tråden Vad är det slampigaste ni vet?