• Mirris

Lego Batman (WII) kan nån svara på ett par frågor?

Hello... kan nån svara på en fråga, eller kanske två!

Vi köpte Lego Batman igår och sonen är hur duktig som helst och tyckte det här var så toppen att jag inte behöver köpa några julklappar till honom alls nu

MEEN, det verkar inte gå att spara spelen utan han fick börja om idag igen. Letade igår efter ett sparalternativ men hittade inget.

Alla andra spel vi har så sparas spelen (eller ja, man får ju trycka och spara) men här får man aldrig nåt sånt alternativ alls.

Och så en annan fråga. Uppe i högra hörnet så blinkar det hela tiden "Tryck + för att börja spela"
    Öhh.. vi kanske inte spelar på "riktigt" då eller?

Är det nån som har LegoBatman till WII som kan förklara för mig.

• Svar på tråden Lego Batman (WII) kan nån svara på ett par frågor?
  • Ung Mamma

Det där med att det står "Tryck + för att börja spela" innebär om man vill vara två som spelar samtidigt, så ska den andra trycka på + på sin handkontroll för att joina spelet.

När ni trycker på start kommer det inte upp en meny där ett av alternativen är att spara? Har för mig att det ska vara så.
    Visserligen hade vi Lego batman till 360, men kan nog inte vara så stor skillnad där.

• Mirris

Ung Mamma skrev 2009-11-14 22:25:42 följande:

Det där med att det står "Tryck + för att börja spela" innebär om man vill vara två som spelar samtidigt, så ska den andra trycka på + på sin handkontroll för att joina spelet.När ni trycker på start kommer det inte upp en meny där ett av alternativen är att spara? Har för mig att det ska vara så.Visserligen hade vi Lego batman till 360, men kan nog inte vara så stor skillnad där.
    Aha.. det är det som det blinkande är för .. vabra, då ska vi prova i morrn. Tusen tack.

Men sparandet verkar inte funka.

I vanliga fall (på många andra spel) så trycker man på - knappen och då kommer en meny upp. Men inte här. Och om jag väljer menyn så finns inget sparandealternativ.
    Är int ehemma nu o kommer inte ihåg så bra, men det kommer upp Options, Inställningar o sånt.. och inget av dom alternativen innehåller ett "Save".

Får kika vidare i morrn om ingen annan här har nåt bra förslag. För inte ska man behöva köpa till nåt minne till sin Wiikonsol? Det har iallafall inte behövts förut.
  • Ung Mamma

Hade vi haft kvar vårat spel så hade jag kollat upp hur vi sparade. Men tyvärr så har vi inte det kvar.
    Ett tpis är att kolla i manualen som ni fick med spelet. Där står det alltid hur man sparar i spelen. Men att köpa ett extra minne till wii ska ni inte behöva göra.

• Mirris

Läste i manualen förut, men jag kan ha varit för trött för att förstå ifall det stod nånstanns
    Jobbar natt så att spara tvspel dom få timmarna man är vaken är inte prio 1 direkt.

jag får kolla i morrn igen när jag hämtat sonen och kommit hem igen.

• Ung Mamma

Min man jobbar också natt, så jag förstår vad du menar.

Men nu har jag faktiskt kollat upp det här med sparandet och det är faktiskt så enkelt att det sparas automatiskt efter varje level som man klarar.

"The game is made with Auto Save which means that it saves your game after every level or section you beat automatically."

Hoppas din son får många roliga timmar med spelet. Det är riktigt bra

• Mirris

Ung Mamma skrev 2009-11-14 22:49:20 följande:

Min man jobbar också natt, så jag förstår vad du menar. Men nu har jag faktiskt kollat upp det här med sparandet och det är faktiskt så enkelt att det sparas automatiskt efter varje level som man klarar."The game is made with Auto Save which means that it saves your game after every level or section you beat automatically."Hoppas din son får många roliga timmar med spelet. Det är riktigt bra
    Men guuu... pöss på dig!

Fast idag fick han ju börja om från början, men då hade han kanske inte klarat av nån nivå än då!

I morrnkväll stänger vi av o så får vi se var vi hamnar nästa gång vi sätter igång det! TUSEN tack.
Svar på tråden Lego Batman (WII) kan nån svara på ett par frågor?