Tvillingar11 skrev 2009-12-06 09:46:41 följande:
Vi har påbörjat en utredning, då jag vägrade att vänta ett år. Min mens kom inte tillbaka efter p piller så jag är glad att jag fick hjälp efter några månader bara. Första gången jag tog pergotime var i juni i år tror jag, efter att läkaren konstaterat att jag har pcos och har ingen ägglossning. Detta upptäckte jag efter att ha slutat med p piller i december förra året. sedan dess har jag tagit enkel, dubbel, dubbel och trippel, men ingen ägglossning. Nu tror min läkare på att pergotime enkelkur i fem dagar och sedan spruta gonal f i tre dagar ska få mina ägg att växa, om de inte gör det kommer jag att få spruta i ytterligare tre dagar. Därefter är det ägglossningspruta som gäller, så det är mycket att hålla reda på. Jag läste att det även är några andra som fått samma behandling som mig och lyckats bli gravida, så jag är jättemycket hopp nu än när jag endast tog pergotime. Har inte ni påbörjat en utredning, tänker att du redan fått pergotime...
vad jobbigt att ägglossningen krånglar men hoppas verkligen det hjälper med den där gonalf-sprutan!!
Vi började ju försöka i mars -08, i maj i år ringde jag till KK, då sa dem att vi skulle ringa efter sommaren. I augusti ringde jag, och de ringde upp mig i sept och sa att vi inte kunde få nån utredning förräns vi hade försökt i 2 år. Alltså mars nästa år. Det var ett hårt slag för mig! Det enda de kunde hjälpa mig med var att reglera mensen. Så jag fick komma till en läkare i slutet av sept, han var vikarie. Han tyckte vi skulle få börja vår utredning, men det kunde ju inte han bestämma, och så tyckte han att jag behövde pergotime, det fick han ju inte ge egentligen, men det gjorde han iaf!!! Jag blev jätteglad förstås.
En annan Läkare sa att jag skulle prova med pergotime till mars. Jag har tagit två kurer nu.
Men i fredags blev jag jätte paff! När de ringde från gyn och frågade om vi ville börja vår utredning!! De sa att de ville göra det riktigt från början!
Nu ÄNTLIGEN händer det nåt!
Nu fick du visst ett långt svar...