• DSP

Euroshopper billigt margarin farligt?

Euroshopper billigt margarin farligt?
    7:50 för 600 gram är otroligt billigt för ett bordsmargarin. Läser jag på ser det inte farligt ut och innehåller "palm-kokosfett", är något dåligt som gör det billigt?

• Svar på tråden Euroshopper billigt margarin farligt?
  • rasajj
    DSP skrev 2009-11-15 04:31:04 följande:
    Euroshopper billigt margarin farligt? 7:50 för 600 gram är otroligt billigt för ett bordsmargarin. Läser jag på ser det inte farligt ut och innehåller "palm-kokosfett", är något dåligt som gör det billigt?
    Allt margarin ar farligt. Battre att lagga pengarna pa riktigt smor.
  • AnnelieTyresö

Margarin är väl alltid dåligt?
    Bregott eller smör ska det vara.

• 2 ska bli 3 är nu 4

Vet inte. vi använder oxå bara "riktigt smör" bregott till mackan & smör till matl. Tycker inte margarin smakar gott & vill helst äta så "rena" enkla produkter som möjligt.
    Googlade lite men hittade inget alarmerande.

• LyckligtSlut

Kokosfett är inte så nyttigt, nej. Sämsta typen av fett, vad jag fick höra av min dietist en gång.

• rasajj
    LyckligtSlut skrev 2009-11-15 04:40:38 följande:
    Kokosfett är inte så nyttigt, nej. Sämsta typen av fett, vad jag fick höra av min dietist en gång.
    kokosfett ar helt ok om man 'maste' ha vegetariskt fett. men daremot palmolja ar ju inte sa lysande. Och margarin overhuvudtaget bor man nog undvika. Och vet man hur det tillverkas sa brukar det racka som argument..
  • LyckligtSlut
    rasajj skrev 2009-11-15 04:50:47 följande:
    kokosfett ar helt ok om man 'maste' ha vegetariskt fett. men daremot palmolja ar ju inte sa lysande. Och margarin overhuvudtaget bor man nog undvika. Och vet man hur det tillverkas sa brukar det racka som argument..
    Okej, kanske missförstod dietistens information. Var ju många år sedan nu.
  • AnnelieTyresö

Kokosfett hade dåligt rykte förr i tiden, men läste just en artikel i nån av de senaste ToppHälsa å då fick det tummen upp :)

• LyckligtSlut
    AnnelieTyresö skrev 2009-11-15 04:58:04 följande:
    Kokosfett hade dåligt rykte förr i tiden, men läste just en artikel i nån av de senaste ToppHälsa å då fick det tummen upp :)
    Ah! Bra! Så kan man glupa ischoklad såhär till jul:)
  • DSP

Fettsammansättningen ser ok ut så vad är dåligt?

• rasajj
    DSP skrev 2009-11-15 06:34:30 följande:
    Fettsammansättningen ser ok ut så vad är dåligt?
    Att det ar fabriks mestrat, dvs framstallt kemiskt. Allt margarin ar samma skit egentligen, ingen storre skillnad markena emellan.

www.gunnarlindgren.com/

klicka pa 'matfett' och las hur margarin framtalls. Ingen mysig historia..
Svar på tråden Euroshopper billigt margarin farligt?