NÄR skriver man på papper för faderskap och kommer de då ta upp gemensam vårdnad samtidigt? hjälp mig!
Ja alltså när komemr man få skriva på papper för vem pappan är till barnet? och när han skrivit på det pappret, kommer de då direkt fråga om vi vill ha gemensam vårdnad?
Då jag inte alls vet hur det kommer att bli med pappan och mig, kan man ringa och säga att man vill skriva på faderskap men att de inte ska ta upp ämnet om gemensam vårdnad?
Vet att mamman får ensam vårdnad av barnet sålänge barnets föräldrar inte är gifta, vilket vi inte är.
Hur länge kan man "skjuta upp" att skriva på papprena? och kommer de ta upp det redan på bb? Jag skulle helst se till att inte besluta ngt i ämnet förrän barnet är ca 4 månader och att jag tills dess har ensam vårdnad. Men faderskapet lär bli påskrivet på en ång efter födseln antar jag? så hur gör jag för att de inte ska ta upp frågan om gemensam vårdnad direkt? Vill inte starta krig med pappan heller men vill inte skriva på gemensam vårdnad heller förrän jag vet mer säkert vad han går för..
Tips på hur det fungerar och hur jag kan göra?