• MeNoLike

Hur gör ni för att era barn inte ska ranla/rulla ur sängen om natten?

Ni som har vanliga vuxensängar åt era småa barn. Hur gör ni för att de inte ska ramla/rulla ur sängen om nätterna?
    Har ni något slags skydd?
    Jag hade sett ut ett typ träpinne på ikea som är som sånt skydd. Men vi har köpt Malm sängar till våra grabbar och då funkade inte de...
    Tacksam för hjälp och tips

Winnerbäck 6 november och 5 december
  • Svar på tråden Hur gör ni för att era barn inte ska ranla/rulla ur sängen om natten?
  • OMWF

Lägg ngt under madrassen så det blir som en liten uppförsbacke där.

• Maggiepuh

Vi har fixat en hemmagjord planka som är fastskruvad i sängen. Sonen har aldrig trillat ur sin säng.

• logg81

Min tös är 2 år och har en 90säng. Hon hade först bara resårbotten direkt på golvet. Och precis som jag trodde så trillade hon ur titt som tätt. Men då blev inte fallet så högt...

När hon hade "lärt" sig åt vilket håll man kan vända sig åt så satte jag dit sängramen...
    Och än har hon inte trillat ur

Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • nallemaja

I början la jag madrass,kuddar osv nedanför men vår tjej har aldrig trillat ur.
    Har sovit i en vanlig 1.20 säng med 10 cm ben sen hon var 1 år.

• MeNoLike

vi lägge rkudde nu när de ibland sover i vår säng men jag vill ha en snyggare lösning när vi köpt nytt hus och nya möbler och nyrustat. tanken är att göra en egen planka men hade velat ha en klar "köplösning" :)

• Muppmamma

Finns sängsidor att köpa på Babyproffsen. Det hade vi i vår vuxensäng så att vi kunde ha båda barnen där utan att någon rullade ur.

Grabbarna har fått vanlig säng (utan ben, dvs ca 15cm hög) när de blev 14 månader, ingen av dem har rullat ur. I början la vi kuddar på golvet.

• MeNoLike
    Muppmamma skrev 2009-11-16 12:00:35 följande:
    Finns sängsidor att köpa på Babyproffsen. Det hade vi i vår vuxensäng så att vi kunde ha båda barnen där utan att någon rullade ur. Grabbarna har fått vanlig säng (utan ben, dvs ca 15cm hög) när de blev 14 månader, ingen av dem har rullat ur. I början la vi kuddar på golvet.
    finns det någon mer än denna?
    http://www.babyproffsen.se/produkt/visa/143:BabySleep_trill_ej_ur_saengsida

den va inte så himla snygg den e :(
  • Cillisen

Lägg kuddar under bäddmadrassen så de blir som en kant. Ta bort under dagen så slipper du planka och grejer. Vår son rör sig mkt men har aldrig rullat ur när vi gjort så.

• 3 Barnsmamma 06 09 11
    OMWF skrev 2009-11-15 10:42:27 följande:
    Lägg ngt under madrassen så det blir som en liten uppförsbacke där.
    så gör vi med när han sover i vår säng
  • Amine

Noga med att alltid ha röjt på "nerslagsplatsen".

Svar på tråden Hur gör ni för att era barn inte ska ranla/rulla ur sängen om natten?