• liizaa

vad betyder era barns namn?

hej hej, vad vet ni vad era barns namn betyder?
    själv är jag gravid och bär en son som ska få namnet Aldin.

* Aldin kommer från namnet Aladin och betyder "uphöj din tro" *

har även mamnet Milio på tanken som betyder efterlänktad kärlek

{#lang_emotions_nalle}
  • Svar på tråden vad betyder era barns namn?
  • 0810

Leona heter vår dotter, vilket betyder Lejoninna. Passar särskilt bra eftersom hon är född i Lejonets tecken, det var dock inget vi tänkte på när vi valde namnet.

• FiaFia

Aline kommer antingen från "Eileen" och betyder i så fall ungefär "den vackra/den sköna" eller från "Adeline" och då betyder det "Den lilla adliga". Båda skulle väl passa...

Iris betyder "regnbåge" och Katarina betyder "den kyska/den rena". Inte så tokiga andranamn att ha heller tycker jag.

• liizaa
    0810 skrev 2009-11-17 12:56:22 följande:
    Leona heter vår dotter, vilket betyder Lejoninna. Passar särskilt bra eftersom hon är född i Lejonets tecken, det var dock inget vi tänkte på när vi valde namnet.
    du har valt jäte fint namn tycker jag verkligen :) då är hon född i augusti om hon är lejon?  fin betydelse har nanet me hon kommer säkert vara starkhjärtad och en riktig kämpe :)
  • liizaa
    FiaFia skrev 2009-11-18 14:07:38 följande:
    Aline kommer antingen från "Eileen" och betyder i så fall ungefär "den vackra/den sköna" eller från "Adeline" och då betyder det "Den lilla adliga". Båda skulle väl passa... Iris betyder "regnbåge" och Katarina betyder "den kyska/den rena". Inte så tokiga andranamn att ha heller tycker jag.
    intressant, har me tanke på aline om de blir en flicka :)
  • FiaFia
    liizaa skrev 2009-11-20 11:08:44 följande:
    intressant, har me tanke på aline om de blir en flicka :)
    Vad kul! Jag känner ingen mer som har det som tilltalsnamn. Vi tog det efter mannens far mor. Så fiiint tycker jag (såklart)!
  • Bumba

Amanda= den älskvärda
    Alvin= Elffriend (Alvernas vän)

• liizaa
    Bumba skrev 2009-11-20 19:45:45 följande:
    Amanda= den älskvärda Alvin= Elffriend (Alvernas vän)
    Amanda heter min pojkväns brorsdotter som betyder mycket för både mig och han. så kul att veta att de har en sån betydelse . alvin va en tråd till hur vi kom fram till vårat pojknamn :)
  • liizaa
    FiaFia skrev 2009-11-20 19:42:07 följande:
    Vad kul! Jag känner ingen mer som har det som tilltalsnamn. Vi tog det efter mannens far mor. Så fiiint tycker jag (såklart)!
    aah de är jätte fint tycker jag verkligen. ja känner faktiskt inte heller någon som heter så.
  • Disela

Amanda betyder "hon som bör älskas"

Alice som hon heter i mellannamn betyder "av ädel härkomst". Hon heter även Sara som betyder prinsessa.

(Sara Amanda Alice)

Vi visste inte att namnen betydde detta då vi valde, men de har alla en fin innebörd.

• Superbia

Båda våra barn har namn som kopplas ihop med "krigisk".. vet inte om det bådar gott för framtiden men

• Prins Solo

Min son heter Sindri, betyder gnista på isländska.

• Blå mosaik

Vi valde namnet Benjamin på vår son - betyder "Lyckans son"

Svar på tråden vad betyder era barns namn?