Anonym (???) skrev 2009-11-15 14:31:39 följande:
Ursäkat TS lånar tråd!! Waldo, bra förslag.....ja så skulle jag kunna testa med att skriva jag med!! Min CV ser ut i dag att jag inleder med pers. brev= varför jag söker , mina erfarenheter, intressen på 75 % kanske av ett A4 ark , ark 2-4 innehåller arbetslivserfarenhet, utbildningar mfl...Mitt CV känns för stort ibland ....skulle behöva göra en rejäl ansiktslyftning!Men som sagt det är svårt att börja! göra om! Mina vänner har väl haft tur som fått jobb efter den mallen!Ja TS ang vicket så är det tidsbegränsat men man vet aldrig !! Jag har vickat och varit arbetslös i omgångar de senate åren på samma ställe....Lycka till TS!Tack Waldo, jag ska ta i tur med min CV och försöka följa dina tips.... !
Ja mitt sätt är bara ett i mängden.
Jag själv söker med ett formellt CV och det funkar utmätrkt för mig
När jag anställer tycker jag det är lättare att förstå personen, dess erarenheter och utbildningar och man spaltar upp det.
Jag vill snabbt kunna få ett grepp på vem det är som söker och sedan gillar jag när det ser snyggt ut
CV
Sid. 1 (eller fler) Arbetlivserfarenhet
Sid 2 (eller fler) studier
Halva sid 3. kort personligt hur man är som person, osv
Jag är helt ointresserad av om skriver en massa om sin skidåkning eller tulpan odling, koncentrera dig på hur du är som person
Jag gillar när man skickar ett personligt brev som en ensam fil och CV't som en fil. Då brukar jag skriva ut dem och ha det personliga brevet överst.
Ibland har man knepiga ideer för sig, men så jobbar jag
Jag brukar själv säga att man gärna få bifoga ett litet foto, då blir det ännu lättare att skilja ansökningarna åt.
Själv skickar jag aldrig med det när jag söker, haha. Det är inte alltid jag lever som jag lär....