• Anonym (hjälp)

Snälla någon där ute behöver hjälp med cv r trött på

Jag söker jobb efter jobb men får inget , så nu har jag börjat inse det är mitt cv det är fel på , snälla nån kan nån hjälpa mig att skriva ett cv, jag är så kass på sånt!! Är så trött på att bara vara hemma mår så dåligt, har ångest dagligen vill bara ha ett jobb NU.

Tacksam för svar

• Svar på tråden Snälla någon där ute behöver hjälp med cv r trött på
  • Bubbles

Anonym (hjälp) skrev 2009-11-15 12:16:42 följande:

Jag söker jobb efter jobb men får inget , så nu har jag börjat inse det är mitt cv det är fel på , snälla nån kan nån hjälpa mig att skriva ett cv, jag är så kass på sånt!! Är så trött på att bara vara hemma mår så dåligt, har ångest dagligen vill bara ha ett jobb NU. Tacksam för svar
    Kan du inte få hjälp av arbetsförmedlingen? De hjälper ju till med sånt och ordnar kurser i att söka jobb.
  • Anonym (???)

Jag använde en CV-mall som en kompis fick massor av jobb med , trodde det skulle vara lätt fixat men ICKE , sökte o sökte visa den för AF som berömde den inga fel alls.....lämna den sedan vidare till en annan kompis som behövde tips,,,, ett jobb sökte hon och fick det....medans jag fortsatt att söka utan resultat till sist så fundera man är det fel någonstans i CV men än har jag inget ändrat , hittar inget bättre att skriva....fast nu har jag fått ett vikariat på annat sätt än att skicka CV.... men jag sitter väl med CV så småningom när vicket är över....:)

En utväg är ju ta hjälp från AF eller sök på nätet efter tips...

Lycka till

• Waldo

Det är inte alls svårt att göra ett bra CV. Jag har läst många CV i mina dagar och jag vill ha dem formella och korrekt utan en massa personlig info. Dessutom vill jag ha ett personligt brev där det står varför du passa för jobbet, vilken kunskap och erfarenhet som matchar vad arbetsgivaren söker

Personligt brev med info om sambo fritidssysskor och annat är total ointressant. allt personligt tar man på interjuven

CV

Anna Andersson
    Avägen 1
    111 11 Astad
    Tel 222-333333

Arbetslivserfarenhet

Bolag A Arbetsuppgifter
    2006-2009

Bolag B Arbetsuppgifter
    2004-2006

Studier

Högskolan A Innehåll examen
    200-2004

Kurs skolan B Innehåll

Gymnasieskolan C Innehåll

Personligt
    Halvt a4 kort om ditt liv

• Anonym (hjälp)

Anonym (???) skrev 2009-11-15 13:08:32 följande:

Jag använde en CV-mall som en kompis fick massor av jobb med , trodde det skulle vara lätt fixat men ICKE , sökte o sökte visa den för AF som berömde den inga fel alls.....lämna den sedan vidare till en annan kompis som behövde tips,,,, ett jobb sökte hon och fick det....medans jag fortsatt att söka utan resultat till sist så fundera man är det fel någonstans i CV men än har jag inget ändrat , hittar inget bättre att skriva....fast nu har jag fått ett vikariat på annat sätt än att skicka CV.... men jag sitter väl med CV så småningom när vicket är över....:)En utväg är ju ta hjälp från AF eller sök på nätet efter tips...Lycka till
    ja det får nog bli den utvägen af, men jag har oxå visat mitt cv till vänner, familj o gammla kollegor men inte hittar det något fel, så man tycker ju det är konstigt. Så jag tar ändå slutsatsen att det är fel i mitt cv, för så mycket jobb jag söker och springer o lämnar cv överallt. Är det konstigt att jag inte har fått napp någonstans SUCK!. Va roligt att du har fått vik, håll kvar den så länge du bara kan och försök att få förlägning efter förlägning. För nu i dessa tider är det omöjligt
  • Anonym (hjälp)
    Waldo skrev 2009-11-15 13:24:03 följande:
    Det är inte alls svårt att göra ett bra CV. Jag har läst många CV i mina dagar och jag vill ha dem formella och korrekt utan en massa personlig info. Dessutom vill jag ha ett personligt brev där det står varför du passa för jobbet, vilken kunskap och erfarenhet som matchar vad arbetsgivaren sökerPersonligt brev med info om sambo fritidssysskor och annat är total ointressant. allt personligt tar man på interjuvenCVAnna AnderssonAvägen 1111 11 AstadTel 222-333333ArbetslivserfarenhetBolag A Arbetsuppgifter2006-2009Bolag B Arbetsuppgifter2004-2006StudierHögskolan A Innehåll examen200-2004Kurs skolan B InnehållGymnasieskolan C Innehåll PersonligtHalvt a4 kort om ditt liv
    Hade du velat läsa mitt cv+ persbrev o ge mig lite feedback??? se om du hade anställt mig o om inte varför ???
  • Waldo

O nej så skulle det inte alls se ut!
    Det ska vara mellanrum mallan arbet och innehåll

Bolag A---------------------------Innehåll
    2006-2009

Högskolan A---------------------------Innehåll och examen
    200-2003

Allstå snygg och överskådligt, dumma FL gränssnitt

• Waldo

Anonym (hjälp) skrev 2009-11-15 13:26:15 följande:

Hade du velat läsa mitt cv+ persbrev o ge mig lite feedback??? se om du hade anställt mig o om inte varför ???
    Ok det kan jag göra
    Lägg det i min korg, om du inte vill ta det öppet
  • Anonym (hjälp)
    Waldo skrev 2009-11-15 13:27:34 följande:
    Ok det kan jag göraLägg det i min korg, om du inte vill ta det öppet
    okay gör det nu Tack!
  • Anonym (hjälp)
    Waldo skrev 2009-11-15 13:27:34 följande:
    Ok det kan jag göraLägg det i min korg, om du inte vill ta det öppet
    Fick du mitt cv+ persbrev??? är ny i fl så jag kan inte riktigt alla funktioner
  • Anonym (???)

Ursäkat TS lånar tråd!!

Waldo, bra förslag.....ja så skulle jag kunna testa med att skriva jag med!!

Min CV ser ut i dag att jag inleder med pers. brev= varför jag söker , mina erfarenheter, intressen på 75 % kanske av ett A4 ark , ark 2-4 innehåller arbetslivserfarenhet, utbildningar mfl...

Mitt CV känns för stort ibland ....skulle behöva göra en rejäl ansiktslyftning!

Men som sagt det är svårt att börja! göra om!

Mina vänner har väl haft tur som fått jobb efter den mallen!

Ja TS ang vicket så är det tidsbegränsat men man vet aldrig !! Jag har vickat och varit arbetslös i omgångar de senate åren på samma ställe....

Lycka till TS!

Tack Waldo, jag ska ta i tur med min CV och försöka följa dina tips.... !

• Waldo

Anonym (???) skrev 2009-11-15 14:31:39 följande:

Ursäkat TS lånar tråd!! Waldo, bra förslag.....ja så skulle jag kunna testa med att skriva jag med!! Min CV ser ut i dag att jag inleder med pers. brev= varför jag söker , mina erfarenheter, intressen på 75 % kanske av ett A4 ark , ark 2-4 innehåller arbetslivserfarenhet, utbildningar mfl...Mitt CV känns för stort ibland ....skulle behöva göra en rejäl ansiktslyftning!Men som sagt det är svårt att börja! göra om! Mina vänner har väl haft tur som fått jobb efter den mallen!Ja TS ang vicket så är det tidsbegränsat men man vet aldrig !! Jag har vickat och varit arbetslös i omgångar de senate åren på samma ställe....Lycka till TS!Tack Waldo, jag ska ta i tur med min CV och försöka följa dina tips.... !
    Ja mitt sätt är bara ett i mängden.
    Jag själv söker med ett formellt CV och det funkar utmätrkt för mig

När jag anställer tycker jag det är lättare att förstå personen, dess erarenheter och utbildningar och man spaltar upp det.
    Jag vill snabbt kunna få ett grepp på vem det är som söker och sedan gillar jag när det ser snyggt ut

CV

Sid. 1 (eller fler) Arbetlivserfarenhet
    Sid 2 (eller fler) studier
    Halva sid 3. kort personligt hur man är som person, osv
    Jag är helt ointresserad av om skriver en massa om sin skidåkning eller tulpan odling, koncentrera dig på hur du är som person

Jag gillar när man skickar ett personligt brev som en ensam fil och CV't som en fil. Då brukar jag skriva ut dem och ha det personliga brevet överst.
    Ibland har man knepiga ideer för sig, men så jobbar jag

Jag brukar själv säga att man gärna få bifoga ett litet foto, då blir det ännu lättare att skilja ansökningarna åt.
    Själv skickar jag aldrig med det när jag söker, haha. Det är inte alltid jag lever som jag lär....
  • Anonym (???)

Tack Waldo för tips!

Vid tillfälle ska jag ordna till mitt CV!! Det behövs verkligen!!

• Anonym

Jag måste nog säga att det är så krasst att det inte enbart handlar om CV-mallen utan vad man har i sin CV. Jag har nu sökt närmare ett tiotal jobb och varit på intervju på över hälften. Jag bytte CV-mall halvvägs i jobbsökandet och har inte märkt någon skillnad i responsen. Det är viktigare med bra erfarenheter än ett snyggt CV.

Kan du på något sätt bättra på dina erfarenheter? Studier? Praktik?

När jag precis pluggat klart sökte jag massor av jobb och kom knappt på några intervjuer trots ett snyggt CV. Nu när jag har några års erfarenhet går allt lättare trots att CV:t inte är ett dugg snyggare, utan bara innehållsrikare.

Svar på tråden Snälla någon där ute behöver hjälp med cv r trött på