• Tvillingar11

Primolut-nor...

För oss med pcos och utebliven ägglossning och mens.

Hur många dagar efter sista tabletten fick du mens?
    Och vad använde du för hormonstimulerande därefter för att få ägglossning?

pergotime, sprutor...båda?

• Svar på tråden Primolut-nor...
  • bollanmollan

tog 3 dagar sen fick jag mens nu har jag ätit pergotime.

• Kimberly

Jag fick mens på tredje dagen efter sista Primolut tabletten. Nu har jag tagit mitt andra Pergotimepiller. Första kuren för mig..

• bollanmollan

har ätit 2 kurer innan fick då min son på andra.

• Tvillingar11

Bollanmollan- menar du att du fick ägglossning av primolut nor? Jag fick ej den informationen av min gyn utan fick endast veta att den ska ge mig mens för att fortsätta med behandlingar...

• bollanmollan

nej mens , fick ägglossning av pergotime

• Tvillingar11

Andra dagen sen sista tabletten...mensen kommer inte. Efter hur många dagar fick ni mens? Hjääääälp

• bollanmollan

3dagar för mig,men när jag åt gestapuran kunde det ta en vecka.

• Tvillingar11

Idag är min tredje dag sen sista tabletten, fortfarande inge mens och ingen mensvärk. Någon som varit med om det? Hur lång tid ska det ta? det står 2-3 dagar på fass och på sjukrådsgivningen står det 2-5 dagar. Min gyn sa två dagar. Vad ska jag göra?

• jooh

För mig tog det ungefär tio dagar innan mensen kom efter sista tabletten... efter några månader med tabletterna fick jag nog en ägglossning pga den mer regelbundna mensen. Lycka till =)

• Tvillingar11

Oj, såpass! Man vill ju så gärna tro att den kommer inom 2-3 dagar för det är det man har hört. Men man reagerar väl olika, jag får ha tålamod och vänta. Jag vill ju börja med mina behandlingar nu!

• Tvillingar11

Idag är det dag 6 och fortfarande ingen mens. Ni som har erfarenhet av primolut nor, vad kan det bero på? Tänk om mensen inte kommer alls? Kan det hända? och tror ni att jag får börja med mina behandlingar ändå?

Jag ska ringa gyn på måndag, men kan inte låta bli att fundera, vill bara gråta!!

Svar på tråden Primolut-nor...