• TyskMamma

Tyskland + influensavaccin?!

Hej alla som är boende i Tyskland.
    Jag skulle vilja vaccinera mig och mina små barn mot svininfluensan men jag vet inte ens till vilken/vilka läkare jag ska vända mig! Är det troligt att vår barnläkare har vaccinationen till våra barn eller måste jag gå med dem till husläkaren?! Eller direkt till sjukhus?

• Svar på tråden Tyskland + influensavaccin?!
  • Örnie

Tror inte att vaccineringen har kommit igång än, men varför ringer du inte till din barnläkare och frågar? Åtminstone allmänläkare kommer att vaccinera, även om en hel del är skeptiska och även om inte alla har fått vaccin än. Politikerna börjar visst rekommendera vaccinering nu, även om de själva i många fall inte tänker ta den personligen. Precis som många läkare.

• Anme

Här i Bremen kan man vaccinera kroniskt sjuka barn pa den centrala barnkliniken här, annars hos barnläkaren och vuxna kan antigen ga till en typ vardcentral eller till vissa utvalda allmänpraktiserande läkare. Fast än kan friska personer inte heller vaccinera sig här. Kolla in din stads hemsida, där finns nog mer information om barnläkaren inte har koll.

Svar på tråden Tyskland + influensavaccin?!