• Anonym

HJÄLP , 5krona ,. kan man handla

5krona från 1972 kan jag handla för de nu?? elelr den gälls ej

• Svar på tråden HJÄLP , 5krona ,. kan man handla
  • Maria40

Varför skulle du inte kunna handla för den? Har du kollat om den har något extra värde utöver de 5 kr?

Har för mig att det är sedlar (ej mynt) som byts ut och kan bli för gamla - men även dessa kan man byta ut hos Riksbanken.

• Anonym
    Maria40 skrev 2009-11-15 13:42:33 följande:
    Varför skulle du inte kunna handla för den? Har du kollat om den har något extra värde utöver de 5 kr?Har för mig att det är sedlar (ej mynt) som byts ut och kan bli för gamla - men även dessa kan man byta ut hos Riksbanken.
    vissa pengar byts ut ju
  • Anonym

tex de gamla 50öringar gälls ej mera

• valkyrian

Men alltså, jag samlar på dem, hehe jag kan köpa den av dig för en riktig femkrona.. Men för att svara på frågan, ja det kan du... Dumt bara för de är mer värda och kommer bli än mer värda eftersom de är svåra att få tag på

• Anonym

konstig fråga..har du inte fler 5 kronor?

• Madelene0
    valkyrian skrev 2009-11-16 14:41:51 följande:
    Men alltså, jag samlar på dem, hehe jag kan köpa den av dig för en riktig femkrona.. Men för att svara på frågan, ja det kan du... Dumt bara för de är mer värda och kommer bli än mer värda eftersom de är svåra att få tag på
    Borde du inte betala lite mer då??
  • valkyrian

Inget seriöst samlande, bara har sparat de jag hittar och om hon ändå skall handla för den så. Dessutom kanske det gick dig förbi men det var et S-K- Ä-M-T

• Madelene0
    valkyrian skrev 2009-11-16 14:57:07 följande:
    Inget seriöst samlande, bara har sparat de jag hittar och om hon ändå skall handla för den så. Dessutom kanske det gick dig förbi men det var et S-K- Ä-M-T
    Kanske var du som tog mig på för stort allvar? :)
  • Madelene0
    valkyrian skrev 2009-11-16 14:59:32 följande:
    förstår inte grunden till ditt inlägg ÖHT
    Okej.. Jag kan förklara om du vill eller så struntar vi i det och går vidare
Svar på tråden HJÄLP , 5krona ,. kan man handla