• ModestyB

Vad kallas delen som sitter under min V70?

Vi har problem med vår bil, det är så att en stor plastdel som sitter under bilen har lossnat på ena sidan, den har spruckit, så vi behöver köpa en helt ny för att byta den, vi har dock ingen aning om vad den kallas, eller om den är svår att byta själv, tacksam för råd!

Stor plastbit som sitter på bredden (hela bredden)under bilen, lite längre fram än framhjulen i höjd. Från plastbiten går det en kabel (eller fler?) in i bilen. Plastbiten verkar sitta med skruvar in i chassit. Plastbiten är stor alltså.

Av mitt inlägg och mina förklaringar att döma så har jag 0 koll, men tänker mig att en rackarns plastpryl ska kunna bytas utan hjälp av verkstad, vad tror ni? Är händig till husbehov och lagom smart.

Kan tillägga att jag har en V70-00.

• Svar på tråden Vad kallas delen som sitter under min V70?
  • dakeel

Hej,
    Delen du beskriver heter hasplåt och är som du säger av plast, även om namnet inte säger det.

Hasplåten är i storlek som du beskriver.

Det sitter skruvat undertill och skyddar motor och detaljer från uppsprättande saker från vägen.

Den går säkerligen att byta själv, men var noga med de där kablarna som går till den, vet inte säkert vart de sticker iväg sen, så man inte drar av dom.
    Det är med säkerhet bara att skruva loss, slita bort, sätt dit den nya och
    skruva fast.(men var noga med kablarna som sagt)

Kolla på www.bildelsbasen.se
    skriv in ditt reg.nummer och sök sedan på "hasplåt" i "fritext/delnamn"
    i vänsterkolumn.
    Finns begagnat till din bil, med största säkerhet.

Annars får man söka på www.mekonomen.se.
    Samma där, ange reg.nummer och sök under karroseridelar / plåt under motor.

Kostar 1650:- till en V70 2.0 -98, vet inte om det är samma plåt till din.

/Fia('s man)

• ModestyB
    dakeel skrev 2009-11-15 15:00:12 följande:
    Hej, Delen du beskriver heter hasplåt och är som du säger av plast, även om namnet inte säger det. Hasplåten är i storlek som du beskriver. Det sitter skruvat undertill och skyddar motor och detaljer från uppsprättande saker från vägen. Den går säkerligen att byta själv, men var noga med de där kablarna som går till den, vet inte säkert vart de sticker iväg sen, så man inte drar av dom. Det är med säkerhet bara att skruva loss, slita bort, sätt dit den nya och skruva fast.(men var noga med kablarna som sagt) Kolla på www.bildelsbasen.se skriv in ditt reg.nummer och sök sedan på "hasplåt" i "fritext/delnamn" i vänsterkolumn. Finns begagnat till din bil, med största säkerhet. Annars får man söka på www.mekonomen.se. Samma där, ange reg.nummer och sök under karroseridelar / plåt under motor. Kostar 1650:- till en V70 2.0 -98, vet inte om det är samma plåt till din. /Fia('s man)
    Tack för hjälpen!!=)
Svar på tråden Vad kallas delen som sitter under min V70?