Vem låter sina barn klä ut sig till något det inte är?!
Grr ... blir så arg!
På min brorsdotters skola är det bestämt en blond tjej som heter Esmeralda ska vara lucia. För det första är hon INTE från Sicilien utan från Gävle för det andra är hon definitivt inte ett helgon (bland annat har hon pallat äpplen i vår trädgård och jag tror inte att hon skulle ge dem till de fattiga)
Min brorsdotter skulle vara pepparkaksgubbe ... GUBBE?! För det första är hon av fel kön, för det andra är hon i fel ålder (eller när träffade ni en nioårig gubbe senast? ) och för det tredje så äter hon inte ens ingerfära
Jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst med felaktigheter i det där luciatåget
Förra påsken kom grannungarna och knackade på utklädda till häxor. Jag sade åt dem att om ni verkligen är häxor så kan ni trolla, fixar ni det? De sade att de inte kunde trolla så jag bad dem dra.
Vad är detta med att barn klär ut sig till saker de inte är? Har inte jämställdheten gått lite för långt när man inte höjer på ögonbrynen när någon klär ut sig till någon i fel ålder, av fel kön och någon som kan trolla ... ?