• DaughterOfRock

Glasögon vs. linser

Hej!

Jag har dålig syn (ser knappt något på vänster öga) och använder just nu både glasögon och linser men sen jag fick barn för 6v sen så har självförtroendet skjunkit i botten (vilket är naturligt jag vet) men nu är det så att jag knappt kan gå utanför dörren i glasögon då det känns som folk behandlar mig annorlunda, pratar inte lika mycket med mig osv, vilket jag tycker känns tråkigt.

Är det fler som upplever att man blir annorlunda behandlad pga glasögon? 

Jag tycker det känns jobbigt då jag själv känner mig fin i dom och ser bättre men frågan är vilket som är viktigast: Att se bra eller bli behandlad med respekt.

• Svar på tråden Glasögon vs. linser
  • Desertchick

Eeh va? Varför skulle du bli sämre behandlad för att du har brillor? Förlåt mig, men jag tror att det sitter i skallen på dig. Jag har haft brillor i flera år för att jag tycker jag ser bättre ut med de, än när jag går utan (linser). Så sluta tänk på vad andra tycker och gör som du själv vill.

• Nöjd

Säger samma som Desertchick... Eeehhh va?
    Jag har glasögon, ser bra ut och blir behandlad med respekt

Släpp det där illa kvickt. Sätt på dig glasögonen, håll huvudet högt, titta folk i ögonen och var stolt över dina fina glasögon

Kram

• sarsparis

Eeeeh? Det är nog ditt självförtroende som spökar, du tror nog att folk uppfattar dig på ett sätt som de inte gör just för att du har dåligt självförtroende, jag har både linser och glasögon och får ofta höra att jag borde ha glasögon oftare då det passar mig.

• fallen angel

jag har också glasögon och linser.

jag vill helst använda linserna då jag ser bättre med dem, jag känner mig yngre och fräschare. men mest för att jag ser bättre med dem.

man får lite annan respons när man går omkring i glasögon, men man använder det man känner sig mest bekväm i.. själv älskar jag glasögon men jag tycker att jag passar bättre utan.

Svar på tråden Glasögon vs. linser