• Anonym (Fundersam)

Har ni använt Lactal?

Har ingen könssjukdom men har fått lite problem med illaluktande flytningar efter graviditeten, sonen är 1½ år idag. Jag har även satt in en P-stav i vänster arm. (om den nu kan påverka..)

Nu har jag påbörjat en kur med Lactal, idag 3:e dagen. Första dagen var det inget märkbart, andra dagen fick jag lite rosa blodblandad flytning och idag lite brun mens.

Bör man vara orolig? Jag mår i övrigt bra och har inga andra "biverkningar".
    Någon mer som haft såhär?

• Svar på tråden Har ni använt Lactal?
  • hbsson

Jag har använt lactal många ggr, men faktisk aldrig fått nåt blödningsliknande. Du har inte råkat komma åt o göra dig illa när du tar det?
    Verkar lite märkligt tycker jag.

• Anonym

Tror absolut inte att det har med lactalen att göra. Mer att du kanske har sköra slemhinnor nu.

• Anonym (Fundersam)

Det kanske ligger något i det ni skriver.. tänkte aldrig i dessa banor.
    Har aldrig märkt av att jag skulle ha sköra slemhinnor innan, som tex vid samlag.

Det står på Lactals hemsida att man ska kontakta läkare om man får blodblandade flytningar vid övergångsåldern vid användning av Lactal, men jag är 27..

• Anonym (karla)

lactal svider som satan om du har sprickor är torr el dylikt.så är du skör och det blivit en rispa,så lovar jag att det känns.jag gillar vivag bättre.rinner inte lika.

• Anonym (Fundersam)

Nej jag har inte kännt av att du skulle svida alls. Okej kanske skulle testa Vivag? istället.

• Anonym

Testar och hoppas att TS ser detta! Jag är inne på tredje dagen med lactal och jag har också fått ljus rosa flytningar! Det svider inte (Vilket jag vill minnas att det gjorde för 5 år sedan då jag använde det sist och då har jag inget minne av missfärgade flytningar) Jag är bara 29 och är nu jätte rädd! Varför blir det såhär? Jag gjorde cellprov för 3 månader sedan som var normalt....kan det ha sett fel på provet? Eller håller jag på att hamna i klimakteriet....Snälla hjälp för jag är så himla rädd!

• Coyote
    Anonym skrev 2012-11-08 14:42:58 följande:
    Testar och hoppas att TS ser detta! Jag är inne på tredje dagen med lactal och jag har också fått ljus rosa flytningar! Det svider inte (Vilket jag vill minnas att det gjorde för 5 år sedan då jag använde det sist och då har jag inget minne av missfärgade flytningar) Jag är bara 29 och är nu jätte rädd! Varför blir det såhär? Jag gjorde cellprov för 3 månader sedan som var normalt....kan det ha sett fel på provet? Eller håller jag på att hamna i klimakteriet....Snälla hjälp för jag är så himla rädd!
    Det här är en gammal tråd, men jag känner ändå att du behöver få svar. Om cellprovet var normalt så kan du släppa det, det är sjukt ovanligt att de skulle "se fel". Om provet är konstigt så får man komma tillbaka och göra om det. Och du håller med största sannolikhet INTE på att hamna i klimakteriet. Kroppen kan bråka lite, Lactal tillför endast mjölksyra och återställer underlivets naturliga ph-balans och rubbar inte hormonerna eller så.

Du behöver inte vara rädd, flytningarna kommer säkert gå över väldigt snart, och annars tycker jag du kan ringa gyn för att bli lugnad. Okej?
  • 2Deville

Hej
    Säger som någon tidigare att det troligtvis beror på sköra slemhinnor och obalansen. Men kan ju oxå påpeka att de där illaluktande flytningarna är troligtvis en bieffekt av din p-stav:( och kan om du har otur komma och gå under hela perioden du anv dig av detta preventivmedel. Barnmorskorna utelämnar gärna denna info. Jag tog ut min pga av detta! Hoppas du slipper detta och lycka till! Vill inte skrämmas bara informera om något som jag inte fick reda på och gick å mådde dåligt för! Vill inte att fler ska behöva det! Tack å hej!

• Anonym (Aha!)

Jag fick också lite flytningar när lactalen kom ut, men tänkte att det är väl för att den blandat sig med ngt annat "klägg" där inne, som rensats ut... 
    Intressant det där, att p-staven skulle kunna ge illaluktande flytningar? Jag har haft flytningar redan innan jag satte in p-stav så det är inget jag tänkt på... Ska kolla upp det med barnmorskan, det är bara det att p-staven är det som funkat bäst hittills... 

• Ida0909

Hej! jag har precis börjat använde ''Lactal Balans'' och de svider svin mycket! det står att man skulle trycka in huvudet av tuben in i slidan och efter behandligen så skulle det bli bättre.. men det svider som fan! ångrrraaaar de!

Svar på tråden Har ni använt Lactal?