• Molly77

ni som penslat med Mycostatin...

ni som har haft svamp i munnen på era små, hur länge höll ni på att pensla med Mycostatin?
    min lilla hade MASSOR svamp, hon var helt vit i hela munnen stackaren.
    har hålt på i 2 veckor nu. på tungan är det helt borta, men i kinderna värkar det vilja sitta kvar hur länge som helst :( det känns inte som det försvinner nått alls där...
    det kanske tar tid.
    men jag tänkte bara om fler som har erfarenhet?

• Svar på tråden ni som penslat med Mycostatin...
  • Tvåbarnsmorsan

Min dotter hade jättemycket svamp och mycostatin hjälpte inte alls så vi körde med vichy vatten istället och efter 1 vecka var svampen borta!

• Hemlighet

Jag använde det medlet 1 vecka tror jag. Sen la jag av. Dottern hade bara lite på tungan och hatade när jag gav det till henne:-/
    Testa med vatten och bikarbonat.
    Tror det är 1tsk bikarbonat i 2 dl vatten(sök på nätet)

• Molly77

testade ju med vichy vatten först, men då hände ingenting.
    vet inte hur jag ska göra nu.
    ska ringa bvc imorrn o prata med dom.
    o den där jävla flaskan kostade över 300 spänn. hur fan kan de ta såna priser. jag fattar inte. det är väl inte guld i skiten :S

• redneck girl

vischyn hjälpte aldrig.men penslingen med det *lila*så försvann det i ett nafs.man smörjer 1 ggr veckan tills det försvinner.ammar du,smörjer du brösten med.

• Molly77

men det lila prata dom inte ens om. det var så mycket svamp sa hon att det var ingen ide att pensla utan att få detta utskrivet direkt :(

• Monica71

Det kan ta lång tid. Min lilla hade också en hel del svamp när hon var 1-2 mån. Det försvann direkt på tungan med mycostatin, men på kinderna satt det länge. Ibland blev det bättre o ibland sämre. 2 flaskor senare + användning av vichy också försvann det. Det är som om att när de växt till sig lite så kan kroppen själv ta hand om o läka ut svampen..Så håll ut o pensla på efter varje måltid!!!

• Molly77

Monica 71, det var ungefär så dom sa på bvc idag :)
    jag skulle köra slut på flaskan jag hade nu o sen ta ett uppehåll. kunde som sagt köra lite vichy emellan.
    sen kunde vi se hur det blir. men det kan ju vara långdraget.
    men som tur är lider inte siri av det. o det ska man ju vara HIMLA GLAD över.
    ser ju inte trevligt ut i munnen :(
    men men, det är inget farligt iallafall.
    tack alla, för svar.

Svar på tråden ni som penslat med Mycostatin...