Ni som har haft kraftig B12-brist - hur lång tid tog det innan ni blev helt återställda?
I våras upptäckte läkaren att jag har en kraftig B12-brist med bl.a. neurologiska symtom. (De vet inte varför än.)
I juni fick jag fem injektioner Behepan under två veckor och därefter har jag fått en injektion i månaden ungefär. Efter tre veckor brukar jag märka att jag blir sämre och går till VC för att få min spruta.
Det värsta tycker jag har varit den extrema tröttheten, domningarna och den allmänna svagheten. Innan jag fick veta vad det var för fel hade jag problem med finmotoriken och svårt att gå.
Jag märker att dipparna inte blir lika djupa längre och tar det som ett tecken på att jag mycket långsamt börjar bli bättre. På sista tiden har jag också kunnat springa kortare sträckor och storstädade hela lägenheten i helgen.
Det hade varit helt otänkbart i somras när jag fick vila mellan varje ansträngning med hjärtklappning och andfåddhet.
Just nu har jag domningar, särskilt i läpparna och känner hur det domnar och pirrar längs med ryggraden (ganska obehagligt) men det är ändå stor skillnad från tidigare.
Jag har alltså fått behandling i knappt sex månader.
Hur långt tid tog det för er innan ni blev helt återställda?
Eftersom jag fick kraftiga neurologiska symtom kanske jag har fått permanenta skador men jag försöker vara positiv.