• C R

Broccoli, väldigt laxerande????

Tänkte bara kolla om broccoli är väldigt laxerande? Pojken på snart två år åt en hel del kokt broccoli o blev VÄLDIGT lös i magen efter ett par timmar. Han är annars hård i magen. Kan det bero på broccolin tro ??

• Svar på tråden Broccoli, väldigt laxerande????
  • Ankissen

Broccoli är lösande ja! Det ger jag till Ella, sex månader, för att hon inte ska bli hård i magen.

• C R
    Ankissen skrev 2009-11-15 20:26:20 följande:
    Broccoli är lösande ja! Det ger jag till Ella, sex månader, för att hon inte ska bli hård i magen.
    Då hoppas vi att den lösa magen beror på det.
  • tebax

åh vad bra att jag såg denna tråd. Vår son är jättehård i magen så då kommer jag testa ge han broccoli imorgon =)

• Ankissen
    tebax skrev 2009-11-15 20:36:47 följande:
    åh vad bra att jag såg denna tråd. Vår son är jättehård i magen så då kommer jag testa ge han broccoli imorgon =)
    Jag ger Ella minst en istärning broccolipuré till lunch och till det får hon päron- eller katrinplommonpuré till efterrätt. Päronpuré på gröten på kvällen är oxå en favorit. Kiwi är oxå lösande, men det har vi inte introducerat än.
  • tebax
    Ankissen skrev 2009-11-15 21:14:17 följande:
    Jag ger Ella minst en istärning broccolipuré till lunch och till det får hon päron- eller katrinplommonpuré till efterrätt. Päronpuré på gröten på kvällen är oxå en favorit. Kiwi är oxå lösande, men det har vi inte introducerat än.
    okej tack för bra tips :)
Svar på tråden Broccoli, väldigt laxerande????