Vill jobba inom vården, men!
Vill så gärna utbilda mig inom vården, med början som undersköterska.
Men jag är så vansinnigt kräsen av mig Har grymt svårt för äckliga lukter och se gult var och torka spya och ta rätt på bajs och allt sånt.
Det räcker med att folk bara nämner ordet snorkråka så vänder sig min mage ut och in.
Men jag vill så gärna jobba inom vården.
Och man kan ju inte utbilda sig och sen söka jobb och ha en massa begränsningar och säga att man inte kan jobba inom ex. åldringsvården pga av bajs och annat som är där.
Jag har inga problem med operationer och blod och såna saker, men bajs och spya och urin och andras tandproteser och såna saker........kan inte ens klippa min sambos ögonbryn utan att hålla på att spy.
Så kräsen är jag alltså.
Vad tror ni?
Kan en sån kräsen typ som jag verkligen "botas"? Minsta lilla bajslukt och jag dör. Jag tål verkligen inget på det här området
Men kan det gå över?
Kan man ta risken att utbilda sig inom vården för dessutom lånade pengar med risken att bli anställd inom ex. åldringsvården och man står där och ska torka bajs på en åldring och man faktiskt kräks rakt ut?
Kan en sån här pass kraftig kräsenhet gå bort om man ställs inför det på allvar?
Nån som vet och själv varit så här grymt kräsen?
Jag skulle inte ens kunna se en snorig näsa på en annan människa utan att kasta upp Så illa är det alltså.
Men som sagt så vill jag så gärna kunna jobba med allt inom vård.
Men vad tror ni om oddsen för en sån som jag?
Kan jag liksom "botas" och väl på plats typ?
Att väl inför detta som anställd och med lön osv. så blir jag helt enkelt tvungen att klara det........kan man tro att en sån som jag klarar det då?
Eller är jag alldeles för kräsen redan nu för allt jobb inom vården?
Tacksam för vettiga svar!