• Anonym (mum)

extrema bäckensmärtor o foglossning i v 17. kan man bli sjukskriven redan?

jag har extremt ont i bäckenet, det känns som en enorm tyngd neråt som värker som bara den. dessutom har jag redan ¨ått foglossning som är jättepåfrestande. jag arbetar med lokalvård o det är en pina att arbeta när man har så här ont. läkaren säger att så här tidigt i grav,, kan man inte få bli sjukskriven. hur länge ska jag vänta?? jag orkar inte mer?? är bara i v 17.

• Svar på tråden extrema bäckensmärtor o foglossning i v 17. kan man bli sjukskriven redan?
  • troddeduja

ABSOLUT!

Jag har blivit halvtidssjukskriven i vecka 17 båda graviditeterna! Fösta graviditeten blev det på heltid vecka 27. Denna graviditet (nu v 21) hoppas jag att jag klarar mig till v32 då jag kan söka havandeskapspenning.
    Ring bm och be om hjälp, be även att får träffa en sjukgymnast!

Lycka till!

• Anonym (klart du kan!)

Jag blev halvtidssjukskriven i vecka 19 båda graviditeterna. Och heltid i vecka 25. Hade sån fruktansvär foglossning att jag knappt kunde gå. Se till att läkaren sjukskriver dig typ en månad åt gången och inte hela graviditeten ut på en gång. Då kan FK bli lite griniga... Gå hos sjukgymnast, vattengympa för gravida, akupunktur(rekommenderar det starkt), bälte osv.

Byt läkare om denne inte sjukskriver dig!

Lycka till!

• Anonym (mum)

min läkare stenvägraar tyvärr sjukskriva mig o jag tror jag bryter ihop snart. jobbigt att arbeta när man har så ont att det svartnar för ögonen. o när jag kommer hem från jobbet kan jag knappt röra mig:(

Svar på tråden extrema bäckensmärtor o foglossning i v 17. kan man bli sjukskriven redan?