• Anonym (vill ha barn)

Kan man adoptera ett barn med ljus hy från Colombia?

Jag undrar om alla barn från Colombia är märka i hyn, eller om det också finns de som är ljusare?

• Svar på tråden Kan man adoptera ett barn med ljus hy från Colombia?
  • Anonym

Nej, hudfärgen varierar naturligtvis. Men du får ju inte välja så jag förstår itne varför det är viktigt?

• Emeli

Lite onödigt av Anonym att snäsa av TS. Det måste få vara tillåtet att undra. TS skriver heller inte att frågan är viktig.

Colombias befolkning är mycket blandad; svarta, vita, indianer och alla blandningar mellan dem. De flesta är relativt ljusa/bruna, ättlingar från de spanska erövrarna och den ursprungliga indianska befolkningen.

Om du loggar in dig på AC:s medlemssidor kan du se barn från Colombia i familjealbumet. Här www.a-c.dk/front.asp kan du se barn som har adopterats från Colombia till Danmark. Alla barn är alltså inte jättemörka i hyn, men när man ansöker om ett barn från Colombia måste man vara beredd på att ta emot barn av alla ursprung. Man får inte välja.

Colombia är ett underbart land att adoptera från .

• Anonym

I en del länder adopteras oftas ljusare barn inom landet och mörkare barn adopteras utlands man måste vara medveten om att man kan få ta emot ett riktigt mörkt barn. Men spelar det egentligen nån roll.......

• Anonym

Känner 3 barn som är adopterade från Colombia, samtliga är ljushyade.

• Anonym (jadu)

Min sambo och hans bror är båda från colombia,
    min sambo är myyycket mörkare än hans bror (inte biologiska bröder).

• Thi 08

Jag tolkar det som att Ts vill adoptera från Colombia och helst ett barn med ljusare hy. Vill man inte få dumma svar kan det vara bra att utveckla sig lite mer än på två rader. Tolkningen är ju fri.

Jag tror det varierar. Jag har adopterat från vietnam och vet flera som adopterat barn som inte har ett "typiskt" vietnameiskst utseende. Men å andra sidan, vad är ett typsikt vietnamesiskt utseende? det bor oilka etniciteter i alla länder, tycker inte frågan är relevant vad den än har för syfte.

• Esperando

Undrar om barnen som adopteras från Colombia har rätt att välja föräldrar med märkliga krav eller inte....

• Thalis
    Emeli skrev 2009-11-15 23:45:20 följande:
    Lite onödigt av Anonym att snäsa av TS. Det måste få vara tillåtet att undra. TS skriver heller inte att frågan är viktig.Colombias befolkning är mycket blandad; svarta, vita, indianer och alla blandningar mellan dem. De flesta är relativt ljusa/bruna, ättlingar från de spanska erövrarna och den ursprungliga indianska befolkningen. Om du loggar in dig på AC:s medlemssidor kan du se barn från Colombia i familjealbumet. Här www.a-c.dk/front.asp kan du se barn som har adopterats från Colombia till Danmark. Alla barn är alltså inte jättemörka i hyn, men när man ansöker om ett barn från Colombia måste man vara beredd på att ta emot barn av alla ursprung. Man får inte välja.Colombia är ett underbart land att adoptera från .
    Vi skickade vår ansökan till Colombia sommaren 2006 och man kunde ÖNSKA sig barnets etnicitet på ansökan men det sågs inte med blida ögon.

Kan bara hålla med dig om att Colombia är ett underbart land.
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • mammamys06
    Esperando skrev 2009-11-19 12:32:16 följande:
    Undrar om barnen som adopteras från Colombia har rätt att välja föräldrar med märkliga krav eller inte....
    Exakt!!!!
    Victor född september -06, Alice bf annandag jul 2009
Svar på tråden Kan man adoptera ett barn med ljus hy från Colombia?