• Anonym

HJÄLP! Jag kissade på mig när jag nös!

Är gravid i vecka 25 och har märkt att det är svårt att hålla sig när man nyser. Nyss kom det jag fasat över länge... jag nös, och jag kissade på mig. Inte så att jag tömde hela blåsan, men ändå så att jag var tvungen att byta byxor.
    Så illa är det.

Har det med graviditeten att göra att jag har svårt att hålla mig? Eller är det bara jag som måste öva musklerna mer? Har aldrig haft detta problem innan jag var gravid!!!! Vill ju inte att detta händer igen! TUR att jag var själv hemma!

• Svar på tråden HJÄLP! Jag kissade på mig när jag nös!
  • lieva

Var du jättekissnödig när du nös?
    Jag hade inte det problemet när jag var gravid,men hade säkert kunnat kissat på mig om jag var jättekissnödig och nös.
    Kan ju även vara fostervatten som läcker ut och då bör du kolla upp det.

• Anonym

Jag var kissnödig, men det var inte så att jag höll på att spricka...

Det var absolut kiss, inte fostervatten.

lieva skrev 2009-11-15 21:26:36 följande:
    Var du jättekissnödig när du nös?Jag hade inte det problemet när jag var gravid,men hade säkert kunnat kissat på mig om jag var jättekissnödig och nös.Kan ju även vara fostervatten som läcker ut och då bör du kolla upp det.
  • Nemiia

Jag brukar medvetet knipa när jag ska nysa, just för att det inte ska hända en olycka, det är nog lätt hänt annars eftersom bebisen trycker lite extra på blåsan

• nenapena

Övar du knipövningar varje dag?
    Barnmorskan och sjukgymnasten säger att man ska försöka knipa när man känner att man ska nysa.

• Yinsan

Det är jättevanligt. Med första kom det mot slutet då han vänt sig och tryckte på blåsan men med andra kom det tidigare! Knip knip knip!!!

• Anonym (***)

Värre lär det bli när ungen kommit ut.
    Inget att tänka på alltför mycket men knip när du nyser.

• kcynia

tror att d e jätte vanligt, fast inget man pratar högt om : )
    hade samma problem mellan v26 -v 34 ca
    har faktiskt släppt. är i v37 nu,
    finns bra "blöjor" på apoteket, tunna o känns som vanliga bindor ; )

• Flicka88

Jag hade samma problem i slutet av min graviditet. Men så fort sonen med sina 4490 gram och 55 cm var ute så upphörde problemet omedelbart. Du får försöka kissa ofta och kniiipa så ska du se att det blir bättre :)

• Anonym

Ja precis.. det blir ju tyvärr ofta värre sedan och med åren!

• Anonym

ja, det är tyvärr sant som sägs, att det är vanligt. Och vanligare blir det tydligen ju fler grav. du genomgår. Jag är likadan. men om du tar upp det med din bm så kan hon hjälpa dig att kolla för säkerthetsskull. Jag fick hjälp med inkontinensskydd, hur kul är det, menmen... heller det än att kissa på sig ju... Kram och lycka till

Svar på tråden HJÄLP! Jag kissade på mig när jag nös!