• Bella75

Emmaljunga Edge

Funderar på att köpa en Emmaljunga Edge Duo COmbi. Har någon någon erfarenhet av denna barnvagn? Är den bra? Tacksam för alla tips!

• Svar på tråden Emmaljunga Edge
  • discodivan

jag är jättenöjd med min, och det är en -01, nu är de ännu bättre

• Bella75

discodivan : kul att höra! Den är en aning dyr, men bra kvalite förhoppningsvis!

• discodivan

jo det är det ju. ska du ha fler barn så är det ju definitivt värt det. annars finns det ju billigare varianter. man vill kanske ändå ha en mindre sittvagn sen

• lindalinda

Har en!
    Men jag har inte fått använda den än!

• Hulda

Hej
    Vi hämtade ut våran Emmaljunga i lördags,den är superfin.
    Trots att vi har en stor bil (kombi)så är det inte så gott om plats för annat när man har lastat in barnvagnen.

• Bella75

Just storleken är väl enda nackdelen som jag ser det! Men det finns så många små barnvagnar nuförtiden - känns som att barnen växer ut dem när de bara är 6 månader gamla.

• Röd ros

Vi hade bestämmt oss för en sån men när vi skulle åka å köpa den så ångrade vi oss och tog en emmaljunga city cross med citykorgen istället. Mycket smidigare (4 kilo lättare än edgen) och tusenlappen billigare.

• 78an

Vi ska troligtvis också köpa en Emmaljunga Duo Edge. Har varit inne på den hela tiden och tycker fortfarande bäst om den. Vi ska ha den helt i svart, måste beställa den senast i början av november sa de på Barnens Hus.

• Älskling

Hej, tänkte att mina erfarenheter kan vara nyttiga, jag har inte haft tur med min vagn alls!
    detta är vad jag har haft problem med, och detta under ca 1 år och tre månader...

Bromsarna; har visserligen blivit åtgärdade nu och fungerar bättre. men förut så rullade vagnen iväg med bromsen i !?

Parasollet; redan typ tredje gången jag använde det så stack "metall-spröten" ut ur tyget... skit farligt! Service hos fabriken...

Regnskyddet; Trasigt blixtlås och läcker som ett såll! Fick ett nytt...

teleskåpskaftet; Gled ner i botten fastän man låst fast det ordentligt. Fick ett nytt...

Sufletten; fungerade jättebra med liggdelen, men när vi bytte till sittdelen så var den för liten i tyget!? dessutom så blåser sufletten ner jätte lätt...
    har nu låne sittdel och suflett då vår egna är på service på fabriken...

När vi valde och köpte vår vagn, som med tillbehör kostade oss över 8000 kronor var jag så kär i den, idag känner jag väl inte riktigt samma sak, och vi har nu köpt en syskonvagn, och det fick bli en brio för jag orkar inte med något mer spring på barnens hus...

Hoppas du får ett bra ex!!!
    mvh Kicki

Mvh Kicki

• magica71

Jag har en EL Duo Edge från -04 och är i stort sett nöjd efter att ha använt den i 1 1/2 år. Jag har inte alls haft problem med bromsar, regnskydd eller teleskophantag som Älskling. Däremot är det ett känt fel att sufletten var felmonterad på 04:orna så den inte passade på sittdelen. Men jag har kunnat leva med det felet och har struntat i att åtgärda. På min vagn går det ändå med lite trixande.
    I vintras var jag helnöjd med vagnen. Visserligen är den rätt tung och lite klumpig att lyfta och fälla ihop men i snö och slask är det rena himmelriket att köra en sådan stabil vagn. Och min lilla kille älskar sin vagn (älskar å andra sidan alla vagnar. Är lite bekväm av sig )

• cirkuspuman

Vi har en 04:a och har inte haft några problem alls....älskar den här vagnen !! Jag kanske inte skulle ha valt den om vi bodde trångt eller i lgh då den är ganska stor och klumpig men det är ju just det som får den att kännas så trygg och säker Dock så har vi inhandlat en ny älskling till dottern (en UJ som jag oxå rekomenderar..)

Lycka till !!!

• Vilmas Mamma

Vi har en 05-a å är jättenöjd!

• haho

vi köpte oss en sån 04 modell med allt till,är verkligen hel nöjd med köpet,har dock inte använt den riktigt än men snart så! men den är väldigt
    praktiskt!

• VivviM

Vi har precis beställt en också. Min syster hade en sån (04a) helt underbar tyckte hon, inga problem alls. Sambon var lite emot den för han tyckte den såg så stor och klumpig ut. Han ville hellre ha en Brio....men tänk vad lite kvinnlig övertalningslist kan göra

Svar på tråden Emmaljunga Edge