• Mellie 82

Vad gör man när ens pojkvän har tappat sexlusten?

Jag och min pojkvän har varit ihop i snart 6 år. I alla dessa år har vi haft ett underbart sexliv, även de 3 år som vi haft distansförhållande och bara träffades en gång i månaden. Nu har vi flyttat ihop i storstaden och hans lust har bara försvunnit. Vi har pratat om det, men det känns hopplöst. Jag har lust att ha sex varje dag och blir mer och mer nedstämd och desperat av att alltid få ett nej.
    Är det några där ute som upplevt samma sak som har några tips att dela med sig?

• Svar på tråden Vad gör man när ens pojkvän har tappat sexlusten?
  • Mellie 82

Ingen som har varit med om något liknande?

• annli803

Stackars dig, det måste vara jättejobbigt!!! Kan du inte fråga honom vad han skulle tycka va mysigt då? Fixa nåt mysigt hemma o bara kela, kramas o gosa. Ni behöver ju inte ha sex, bara ni känner att ni tycker om varandra...

Ingen press...låt det ta sin tid...det kommer säkert ordna sig ska du se.

Sen kommer nog sexet igång ska du se;)

Kram på dig!!!!

• Tilde 04

Låter jobbigt.

Min man tappade sin sexlust under tiden jag hade en enorm sexlust (var gravid och hormonerna sprutade ur öronen på mig).
    Vi pratade mycket om det och tillslut så kom det fram att han mådde dåligt över sin relation till sina föräldrar och sin barndom.
    På något sätt hade det nu hunnit ifatt honom när han väntade barn.

Så det är väldigt möjligt att det finns något under ytan som gör honom nedstämd och ledsen.

Prata med honom.
    Kram

• Karin A

jag kan ju bara berätta utifrån hur jag iband upplever min samo o-sugen t.ex när han har jätte mycket att tänka på eller mycket på jobbet och är stressad kan han inte slappna av och ha sex..kanske han är inne i en stressad period. Men det bästa är att fråga..han kanske har en enklare förklaring än vad du tror! Lycka till

• terwa

Har samma problem och har haft i flera år. Efter mycket prat och många tårar har jag fått in i min tjocka skalle att han inte kan och vill lika mycket som jag. Skulle lätt ha sex varje dag om jag fick. Nu när kroppen talar om att det är dags att skaffa smått känner jag mig desperat varje månad runt ägglossning. Känner att jag inte vill prata om det heller för då får han ännu mer press på sig och då fixar han det inte alls.
    I övrigt har han ett större behov av kramar och närhet än mig men jag tror att jag inte söker det för att inte känna mig avvisad IGEN.
    Jag har tyvärr inga tips att dela med mig men vi är fler i samma sits.
    Prata det är enda jag kan säga och ge er tid.

• isisisis

Ett litet tips kanske? Om du gör det själv sas....fast han ligger bredvid.....då kan han nog inte motstå....."fniss"

• Mellie 82

Tack för alla tips och tankar! Känns så skönt att kunna få prata av sig och inte känna sig så ensam med problemet. Jag ska prata med honom lite mer i helgen och vi får försöka gräva i vari problemet ligger.
    Kram

• sandra084

Hmm...känner igen detta.
    Min sambo tappade lusten pga all stress mm.
    Det var stress jämt,på jobbet,allt som skulle göras hemma,alla som ville ses,handling mm.Det blev väl för mycket,och i samma veva köpte vi nya möbler hem,förnyade hela vårt hem.
    Jag trodde först det var mej det var fel på när han undvek sex.Vi pratade massa om det och jag pressade han för mycket.När jag slutade pressa han,och försökte tona ner allt i vardagen,blev det bättre.
    Han hade heller inte mått bra för han bytte arbete i samma veva.
    Men vi la oss sedan i sängen och såg film,och vi smekte varandra och smörjde varandra,utan press på att det måste bli sex.
    I några kvällar så myste vi bara,och sedan åkte han iväg på kurs långt bort i 3 dagar och var borta dessa nätterna.När han kom hem var allt kanon.Utvilad och saknat oss.

Hmm bättre än nånsin

• Zioux

jaha! =) var ju skönt att man inte var ensam då! fast visst är det tråkigt när det händer. vi har det mycket bättre nu och det är för att vi har pratat mycket om det och försökt att mötas på halva vägen. jag behöver mer sex och mer kramar än vad han behöver. Synd men så är det. men vi bryr ju oss om varann så det går att fixa! Men mycket som förstörde det var just pressen från mig att när jag hade ägglossning i början när vi slutat skydda oss. Och att han har haft mycket att göra, studier å nytt jobb. ett krävande sådant också. medan jag blev helt besatt av att pricka in å tanken på barn. kan ju bli lite konstigt.
    hoppas ni kan hitta ett sätt att mötas på halva vägen! prata. även om det känns fånigt å jobbigt att säga vissa saker så tror jag det är det man ofta behöver.

hej=)

• barbedos

Gud vad skönt o se att man inte är ensam.
    Alla säger ju att killar alltid vill. O sen när det inte är så börjar man undra om det är fel på en själv. Har jag gjort något, tänder han inte på mig. Vi ska försöka på andra barnet nu men han e inte så sugen på sex. Vad ska man göra?
    Kram

• extremlängtan

Mellie82, hur går det för er?
    det här tycker jag är jättesvårt att förstå sig på. ibland tycker jag bara att det borde hjälpa att ge honom utrymme och inte tjata och kräva saker men de perioder jag själv är drabbad känns det som att inget skulle kunna få tillbaka min sexlust. Vill gärna ha tips på vad man kan göra.
    Hur har det gått för Tilde 04?

• AL79

hej!

Har ni set den reklam i tv4 for l'argiplex - kosttillskott för ökat lust. Kolla denna sajt.

www.largiplex.com/

Har ingen aning om det funkar, tänkte bara det kanske var en ide. Lycka till.

Kram

• Tilde 04

extremlängtan- Mig har det gått toppen för. Det där var för länge sen som sagt när jag var gravid. Han fick hjälp för sin depression och även hjälp av en terapeut under vår graviditet, så resten av graviditeten avlöpte under lugna former och när lillen tittade ut för 1 1/2år sedan så hade hon 2 stabila och starka föräldrar.

Svar på tråden Vad gör man när ens pojkvän har tappat sexlusten?