Eurobaby!?
Hej alla! Någon som har erfarenheter av eurobaby vagnar? Hur är dom?
Hej alla! Någon som har erfarenheter av eurobaby vagnar? Hur är dom?
Jag har en Eurobaby som är jättebra! Den är från 2003 och jag har just lagt barn nummer två i den. Min granne har en tvillingvagn från Eurobaby som är 5-6 år gammal. Den är rätt ful i färgen, omodern med nallar och sånt, men fungerar hur bra som helst fortfarande. Deras nyare vagnar kan väl knappast vara sämre...?
Min syrra hade en sån vagn,ganska ny och jag har aldrig kört en otympligare vagn! Jätte stor och klumpig tyckte jag men smaken är som baken..
Jag snegla på en på babyproffsen. Expediten avrådde mej lite fint, sa att man får det man betalar för och nämde att deras chassi ofta kommer i retur, snett, trasigt, rostigt.... Och att det helt enkalt inte var nån kvalitet i den vagnen... Var en duo -05.
Då jag köpte en Brio på rea så hade hon tjänat mera på att sälja oss Eurobabyn....
Hon rekomenderade Brion före Emmaljunga med...
Alla eurobabyvagnar är godkända enl EU:s regler för barnsäkerhet och har de finaste nortex/ tecknotygerna som finns på marknaden, desigenrna skäms inte för sig heller.
Test 2001 F-1lab Danmark pr EN 1.888 Godkänd efter små modifieringar. 334-00 mod.
Test 2003 SP Borås pr EN 1.888 2003 års regler . Godkänd efter småmodifieringar. 354-00 Duo mod.
Test 2004 F-1 lab danmark prototyps test vagn godkänd med id nr 5598 IBN akrediterad till EU i Bryssel nya normen 2004. Model 455-00 duo. med Chassi till 325-00, 326-00, 335-00, 336-00.
Ny test nedan gjord av Svensk provnings och- forksnings institut och beskrivning hur testerna går till.
Läs gärna detta
För två dagar sedan den 28-12 2005 fick vi en av våra vagnar 410-00 / 404-00 / 403-00 med en helt godkänd test, som gjordes av Svensk Provnings- och forskningsinstitut i Borås med följande resultat:
Godkänd enligt EU: s senaste säkerhetsnorm A2 pr EN 1.888.
Vagnen godkändes till alla delar. vilket innebär följande:
Test på rullbana med 4 st hinder som är 3 cm. och 4 st hinder 10 cm = 8 st hinder i 5 km i timmen med 20 kg last ,= 72.000 cykler i tre ( 3) hela dygn,
och ett dynamiskt prov med samma last , + Belastningsprov av de ställbara lederna med 20 kg last i 3000 cykler, + 1000 cykler i ryck prov med 20 kg last med bara primärlåsningen i kopplad + många andra små delprov.
Denna test motsvarar ca 5 års normalanvändning aven barnvagn , och denna test måste alla vagnar som fått godkännande enl. EU normen ha genom gått oavsett vad vagnen heter.
De vagnar som passerar denna hårda test med godkänt resultat, anses av riktiga experter på hållfasthets området vara av mycket hög kvalitet.
Om Ni köper och tittar i tidningen ? Vi Föräldrar? januarinumret år 2006, där kan Ni se vilka vagnar som inte blev godkända ,och vilka som blev godkända av de 10 st testade vagnarna, av olika märken som ingick i testen.
Med denna test i bagaget återstår bara designen och tygerna på Eurobaby vagnarna, och där vet vi att vi använder bara de finaste och dyraste Nortex / tehno tygerna på alla Eurobabyvagnar.
Själva märket på en barnvagn oavsett vilket är absolut ingen garanti för att vagnen är bra , det avgörs syns bara i SP:s eller F-1 :s tester som ovan.
Jag har köpt en och är jättenöjd med den!
ca 2700 inkl. frakt, mjuklift, regnskydd, skötväska mm. Finns bild i mitt galleri.