• Krokus78

Kombinerad tvättmaskin/torktumlare! Bra elller dåligt??

Nu när vi har fått vår lilla skrutt märker vi ju att det blir lite mer tvätt så vi funderar därför på att köpa en tvättmaskin och eventuellt en torktumlare. P g a utrymmesskäl funderar vi dock på att köpa en kombinerad tvättmaskin/torktumlare men eftersom vi ej har testat någon sådan undrar vi om dessa är bra?? Är det någon som har några erfarenheter som Ni vill dela med Er så skulle jag bli väldigt tacksam!!

• Svar på tråden Kombinerad tvättmaskin/torktumlare! Bra elller dåligt??
  • Annelie81

har hört att de tar grymt lång tid för en maskin!!! + att du kan ju inte tvätta en till maskin medans du torktumlar den andra tvätten...vilket är synd...

• Majsan70

Bra är att det tar liten plats. Dåligt är att du inte kan tvätta under tiden. Å andra sidan så kanske man inte tumlar så ofta?? Dåligt är som jag tycker att det tar lång tid för tvätten att bli torr. Tvättiden ställer jag in själv, så den kan jag inte klaga på.

• Glass
    Vi har en och vi tycker att det är otroligt smidigt. Vi har en Ariston och en full maskin med tvätt och tork tar 3.5-4 timmar och då är allt klart. Om man bara behöver tvätta en eller två maskiner om dagen som max så är det ju fullt tillräckligt.
    Jag brukar sätta på den på morgonen och så är den klar när man kommer hem.
  • musli

kan ju säga det är INTE energisnåla maskiner! slukar el...

• Krokus78

Tack för svaren! Hade tänkt använda den som ett komplement till tvättstugan, eftersom det kan vara lite svårt att få tid alltför ofta. Får försöka boka tid till helgen då vi båda är hemma. Så då kanske det funkar med en kombinerad maskin om man inte behöver tvätta allt med den.

• Majsan70

Babian

Precis så är det vi gör med vår maskin. Xtra tvättar så att säga, för att hålla undan lite.

• uniMog

Vet inte hur dagens kombinerade är men förut kunde man inte tumla lika mycket som man kunde tvätta vilket jag inte gillade.

Då kunde man tex tvätta 4 kg men bara tumla 2.

• Krokus78

Tittar på elgigantens hemsida och den billigaste där kan man tvätta 5 kg med och torka 4 kg så det verkar ju inte vara så tokigt i alla fall.

• Glass

Vår torkar lika mycket som den tvättar. En Ariston och den klarar ca 5 kg

Svar på tråden Kombinerad tvättmaskin/torktumlare! Bra elller dåligt??