• sessessa

HJÄLP tips till Pistvakt-fest!

Hejsan!
    Min bror fyller snart 30 och vi planerar en överraskningsfest med Pistvakt tema.
    Nu har vi idé torka och kommer inte riktigt på nå fler roliga grejer.

Vi kommer hyra en lokal med bara skog runt om. I lokalen kommer vi bygga en bar, där erbjuds bara zingo och sprit.
    Den kommer inredas med trädetaljer och i bakgrunden kommer en livboj älghuvud gevär och en bild på pappa vara.

Ute i lokalen kommer vi servera enklare tilltugg typ korv m bröd, pajer och smörgåstårta.

Alla kommer såklart vara utklädda, och kläder till bror kommer att finnas på plats när han kommer.

men sen har vi som kört fast.. nån som har tips på lekar, mer detaljer på inredning osv?

• Svar på tråden HJÄLP tips till Pistvakt-fest!
  • Juno

Naturligtvis serveras drickat i konservburkar och discodans är oundvikligt

Sen vet jag inte...
    Femkamp kanske

*skidåkning =varje lag har två plankor ("skidor") där deltagarna spänner fast fötterna med rep och sedan tillsammans ska gå en sträcka i loklen.

*hojt-hävartävlig

* maxi memory = bilder på karatärer från pistvakt skrivs ut i storformat och sätts upp på väggen. Memoryt spelas som vanligt med båda lagen som deltagare

* pistvakt quiss

*Dragbanestafett = Varje lag har två stolar med ett dubbelt rep spännt emellan. På repet hänger ett mindre snöre fastknutet. Deltagarna får en hink med vatten eller nåt annat. Varje deltagare ska transportera hinken på en skoter (trehjuling) fram till dragbanan där hinken ska knytas fast i snöret och dras från ena stolen till den andra. Sen ska den köras tillbaka på skotern och nästa lagmedlem tar över. Det lag som har mest vatten kvar vinner.

• Busfröet

Juno: Imponerande lekförslag!

Jag tänkte på att jag sett ett avsnitt där en polis är med. De släcker ner och dansar en dans. Kanske den låten och några steg ur den dansen. Lär er dem och sen får din bror vara med och dansa.

• sessessa

Juno: Oj du hade en hel del roliga förslag! Tack för dem! Lekar går ju alltid hem =)
    Konserverna hade vi tänkt på, men resten var nytänkande, tack för det =)

Busfröet: Vi har bränt ut hela skivan de har med musik, så discodans blir det så klart! =) Svårt att få hela gänget att lära sig danssteg bara, känns som de kan bli rörigt, men jag får kanske lära mig och ha uppvisning, så får han skämmas lite över lillasyster =)

• tamate

när ni tar dit honom, hade ni inte kunnat ha nersläckt och så tänder ni bara en lampa och så danser 3 st till musiken med dom "rätta" dansstegen. hade han nog blivit paff =)

• sessessa

tamate: Haha, vilket rolig idé! =)
    Helt klart värt att ta en funderare på

Svar på tråden HJÄLP tips till Pistvakt-fest!