• Stampan

Någon som bara sitter och väntar på att förlossningen ska starta?

Hej!

Jag har mitt bf idag med mitt första barn och bara sitter och väntar, jag borde väl ut och röra på mig men vädret är ju så hemskt och jag får jätteont i höften när jag har gått runt i 10 minuter.

E det någon annan än jag som är i väntans tider och hoppas på tecken på att en förlossning är nära eller har några tips på vad man kan göra så man inte blir helt galen på det här väntandet?

• Svar på tråden Någon som bara sitter och väntar på att förlossningen ska starta?
  • Miola

Jag är "bara" i v.36, men har varit sjukskriven i en månad.. så jag sitter väl också och väntar på att det ska sätta igång... Varje gång jag är på toa kollar jag efter slemproppen, varje natt när jag vaknar känner jag efter om inte vattnet gått. Det suger att vänta, men men finns inte mycket annat att göra.

Skönt för dig att du har bf idag iaf. Då kan det ju inte vara långt kvar nu

• nossfatsugasil

BF om 2 dagar...och jag är förväntansfull till tusen!

• Stampan

Japp, jag gör samma sak! Vaknar och hoppas att vattnet har gått innan jag inser att jag vaknade av en helt annan anledning och väntar på den dumma slemproppen! Tror det blir värre av att jag inte vet hur det ser ut eller hur värkar kommer att kännas. Jag vill ha bebis nu!

• Gestilja

Här är en till som väntar. Har bf idag och är tredje barnet så hade verkligen hoppats på att bebisen skulle kommit några dagar tidigare men så blev det inte.

Men egentligen förväntade jag mig kanske inte det, med tanke på att dom 2 barnen jag redan har var sena ut också. Har väl en bra mage att bo i tydligen.

• Vonkan84

Jag!!!!! Har BF den 30/11, väntar barn nr 2 Förhoppningsvis startar förlossningen tidigare, ska göra en HInnsvepning den 24/11.

Älskar min familj!!!!!!!!
  • Stampan

Casper Evaldssons Mamma skrev 2009-11-16 12:46:09 följande:

Jag!!!!! Har BF den 30/11, väntar barn nr 2 Förhoppningsvis startar förlossningen tidigare, ska göra en HInnsvepning den 24/11.
    Men vad kommer det sig? Gör dem det innan bf? Min bm sa att allt var helt ok och har inget startat den 25:e så har jag en tid och så tar vi itu med saken då... Jag visste inte ens vad hinnsvepning var forrän du skrev och jag googlade det.
  • Vonkan84

Vad jag förstod på min BM så erbjuds omföderskor det ca en vecka innan beräknad BF, det är ingen garanti att metoden behöver fungera. Jag vill verkligen göra det och blev erbjuden det
    Förut gjorde man det bara inne på förlossningen men nu får barnmorskorna utföra metoden på MVC.

Älskar min familj!!!!!!!!
  • solsken

Sitter och väntar... BF 27/11 så jag har säkert 3-4 veckor kvar om jag ska se hur det gått med mina två tidigare.
    Jobbar på för att inte sitta hemma och bli galen. Men idag tog jag ledigt för jag hade sådan yrsel och har sovit bort hela förmiddagen. Skönt. Men nu sitter man här igen och läser och hoppas på något toppentips för att få igång det hela.

Min BM skulle nog aldrig erbjuda en hinnsvepning, hon är så tråkig och stel... Tyckte jag skulle hem och ha massa sex istället. Men denna graviditet har gjort mig till sexmotståndare, funkar inte alls. Och med barn nr 2 fungerade det mer än bra men då gick jag ändå över 11 dagar.

Vad ska vi hitta på tjejer??

• Gestilja

Ja, man håller ju på att bli galen på det här. Men som du säger Solsken, jag förväntar mig nog inte heller att bebisen kommer före om nån vecka till eller så.
    Min första kom 15 dagar över tiden och 2:an kom 7 dagar över...Inget har nånsin funkat för att få igång mig tidigare, har dock aldrig testat (eller hört tals om innan den här gravidteten) hinnsvepning. Va tvungen att googla det härom veckan när nån skrivit om det.

• solsken

Fick hinnsvepning på förlossningen med barn nr2 och det fungerade perfekt. Helt smärtfritt var det oxå... Men som sagt gäller nog att få tag på rätt BM eller läkare för att få det gjort.

Svar på tråden Någon som bara sitter och väntar på att förlossningen ska starta?