Jobbiga hudproblem efter graviditet och amning.
Jag har aldrig haft problem med min hud innan jag fick barn. Visst hände det att jag fick en finne eller två ibland men det hör väl till under puberteten.
Jag fick först pch främst väldigt mycket finnar i början av min graviditet, det höll i sig till vecka 20 ungifär sen gav det med sig, hade då också väldigt mycket finnar på ryggen.
Sen under resten av graviditeten och amningen så slapp jag besvären.
Nu, ca 8 månader efter jag slutat amma så har jag haft världens problemhud. Det började kort efter jag slutat amma.. Har tillochmed fårr ärr av vissa finnarna. Det kommer nya hela tiden och speciellt vid mens, då bryter de ut. Jag får väldigt ont av vissa också, de är lixom jättestora och verkar ligga långt under huden, de försvinner inte på flera veckor! Värst är det i området runt hakan och på kinderna...
Jag får lixom inte bukt på det, och detta gör mig väldigt frustrerad! Vill inte gå ut vissa dagar. Vill inte visa mig för andra människor och det gör att jag skämms. Känner mig som 14 igen.
Är det någon som har tips på nån hudvårdsserie som inte ligger för högt upp i prisklass? Eller kan problemet ligga i nåt annat, hormonellt? Kan det vara en sjukdom? Min kropp verkar visa mig något iallafall..