• Nlie

    Februarimorsorna som har fått fler del 2

    Dags för en ny tråd igen.
    Tiden går helt klart för fort!

    Varmt välkomna att fylla tråden med allt som sker i våra små knattars
    liv och våra egna så klart...

  • Svar på tråden Februarimorsorna som har fått fler del 2
  • Jackass

    Tittut!

    9 dagar till flytt *längtar*.

    EnilemmE: Ska ni alla vaccinera er? Tänkte att Ida och Stina blir ju 5 månader imorgon = för små för vaccination mot nöff nöff.


    (¯`°?.¸ ღ♥ My 070206 & Ida 090617 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • EnilemmE
    Jackass skrev 2009-11-16 16:17:41 följande:
    Tittut! 9 dagar till flytt *längtar*. EnilemmE: Ska ni alla vaccinera er? Tänkte att Ida och Stina blir ju 5 månader imorgon = för små för vaccination mot nöff nöff.
    Härligt med flytt snart!!

    Nej, det är bara jag, sambon & Lova som ska vaccineras. Jag tror vi ska vaccinera Lova förresten, det har vi nog inte bestämt än.. Men Stina fick de vanliga 5 månadersvaccinen idag, så hon har fått lite sprutor hon oxå! Superduktig var hon lillstumpan! Fick lite feber nu ikväll, men jag hoppas det går över fort.
    ♥ LOVA & STINA ♥
  • BulanOchJag

    man ska inte ta vaccin om en förkylning nyss brutit ut, men efter 3-4 dagar är det lugnt. Tar man det när immunförsvaret är aktivt så får man i värsta fall inget skydd alls.

    Här har Emilia och sambon vaccinerats idag. Wille äe förkyld och får vänta till nästa vecka. Jag vet inte om jag ska ta, men det är väl inte mer än rätt att jag tar det med när jag låter barnen vara försökskaniner... Är inte jättebekväm med det här, men va ska man göra liksom

  • EnilemmE

    Min förkylning har ju varat i några dagar, så vi kanske åker ner imorrn då och tar vaccinet, så har jag ytterligare en dag på mig att vara förkyld!


    ♥ LOVA & STINA ♥
  • Jackass

    GRATTIS Stina på 5 månadersdagen! .

    Ida firade sin med att få vaccinationer i båda benen. Lilla stumpan min. Måste bara berätta att jag nu efter 5 månader äntligen ser på henne och blir tårögd av kärlek. Trist bara att det ska ta nästan ett halvår innan man kan känna så.

    Som jag räknar dagar med. 7 dagar kvar i denna lägenhet, men bara 5 dagar tills vi får nycklarna. Iiiii vill flytta nu, men det är ju en del kvar att packa och slänga. Blir ett ordentligt race i helgen som kommer.


    (¯`°?.¸ ღ♥ My 070206 & Ida 090617 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Tiggr

    Vad skönt det måste kännas Jeckas. Eftersom jag själv har lite trassel med känslorna så förstår jag att det måste vara underbart att äntligen få känna det där överväldigande. Tack för att du delar med dig av det, det känns skönt att höra att det kommer men jag håller med dig, det är trist att det tar tid ibland. Det känns som att jag hela tiden går miste om en del av Alvas bebistid.

    De senaste dagarna har det verkligen känts som att det här med att Alva inte sover på dagarna knäcker mig. För 1-1½ vecka sedan bestämde jag mig för att vara envis och försöka skapa rutiner som får henne att somna och sova vidare, så jag har kört henne i vagnen många gånger, många timmar då det nästan är det enda sättet att få henne att somna och att somna om alla de otaliga gånger hon vaknar upp. Det verkade fungera ganska bra till en början men de sista dagarna har det inte alls fungerat. Vore hon pigg, nöjd och glad var det väl en sak men hon blir ju så trött, så trött och därmed gnällig. Nätterna var ju också sämre, jag pratade med bvc-sköterskan i förra veckan om att börja ge gröt nu när Alva blir fyra månader och det kunde vi prova med tyckte hon men hon sa även att när bebisarna börjar äta mer sällan på dagen så kompenserar de det genom att äta mer på natten. Helt bakvänt tycker jag. Bvc-sköterskan föreslog att jag kunde prova amma oftare på dagen, jag kände ingen större förhoppning över det då jag redan provat det men tänkte att det kunde vara värt ett försök innan gröten i alla fall. Först var det ingen skillnad men de senaste nätterna tror jag hon bara vaknat två gånger som vanligt så kanske ändå. Jag är så trött och förvirrad på nätterna att jag ofta inte alls har koll på om det är en eller fem gånger hon vaknat.

    Inte vidare positivt inlägg från mig denna gång heller men saker och ting har inte känts så överdrivet positiva det senaste.

    Måste förresten höra hur era stora barn är nu? Wilhelm är inne i en period när allt verkar vara jobbigt. Allt är nej eller gör inte/ta inte/rör inte/håll inte etc., alltså Wilhelm säger så; "Rör inte min rygg", "ta inte min pyjamas", "håll inte min arm" o.s.v. Det är bråk och skrik när han ska äta, när han ska klä på sig, när han ska sova, när han ska vakna... På kvällarna har han fått allt svårare att sova. I helgen somnade han inte förrän halv tio och tio på kvällarna. Allt är verkligen jobbigt runt honom och det verkar inte som det finns mycket vi kan göra för att underlätta för honom. Det är väl en fas han ska gå igenom antar jag men jag tycker så synd om honom då han verkar uppleva att allt bara är emot honom.


    Världens vackraste syskon, Wilhelm 070225 och Alva 090720
  • Nlie

    Tiggr: Det låter otroligt jobbigt med att Alva inte sover dagtid, Alex sover endast en gång per dag på förmiddagen o sen på eftermiddagen är han jättetrött och sur men går inte o få o sova... Jag kan bara tänka hans humör om han inte sov alls... huga! Sen är väl han äldre men ändå!
    Ang stora barnen så är Jamie inne i en period då svaret man får på allt är "jag vet inte". Men han sover bra osv.

    Jamie har förresten slutat sova middag på dagarna allt som oftast, hur gör era stora barn?

  • EnilemmE

    Jeckas: Härligt att höra att de där mäktiga känslorna har börjat komma för Ida! Riktigt skönt oxå att ni är på gång med flytten!

    Tiggr: Hoppas ni kan få igång lite rutiner, så Alva kan få lite sömn på dagarna och därmed du få lite andrum.
    Lova är oxå inne i den fasen då man inte får röra henne, inte ta hennes grejer, inte göra si eller så. Känner verkligen igen det du skriver! Men hon somnar oftast som vanligt, men kommer in till oss varje natt, vilket hon gjort sen Stina föddes typ, eller om hon t.o.m gjorde det innan.. Jag minns inte riktigt.. Däremot om man väcker henne när hon sover eftermiddag, om hon gör det, så kan hon bli riktigt tjurig!! Då är nästan det enda att låta henne somna en stund till och vakna av sig själv, men det funkar liksom inte alltid.

    Nlie: Lova sover oftast inte på dagarna längre. Eller jag skulle väl kunna säga att hon behöver sova varannan dag, (tis & tors iaf) för hon fixar inte riktigt en hel dagisvecka utan någon dagvila. Men det är inte alltid jag lyckas få henne att vila som jag vill. Det händer ofta att hon somnar framåt halv 5 på em och det är ju mindre bra.. Då låter jag henne sova kanske en ½-timme, sen väcker jag henne, så att hon kan sova på kvällen sen.


    ♥ LOVA & STINA ♥
  • Jackass

    Kikar in en snabbis i  sluspurten av all packning. Idag får vi äntligen nycklarna till nya lägenheten. Ska bli så kul o se hur där ser ut.

    Hoppas ni alla mår bra och tänk att det redan är första advent till helgen. Knappt en månad kvar på det här året ju. Tiden går tokfort.

    Just det var till BVC den 17:e med Ida, då var hon 65 cm lång och vägde ca 8200 gram. Hon är mindre än vad My var i samma ålder. Skiljer ungefär ett halv kilo i vikt och 2 centimeter i längd.

    Sköt om er!!

    KRAM


    (¯`°?.¸ ღ♥ My 070206 & Ida 090617 ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Februarimorsorna som har fått fler del 2