• Krake

När kunde ni/andra känna sparkar på utsidan?

Hej!

Mellan vecka 20 och 30 kommer jag att vara bortrest, så nu funderar jag på om det är möjligt att pappan kan få känna en spark innan dess eller om han får vänta tills jag kommer hem... Det är första barnet och jag är smal och har inget fläsk på magen (kan tänka mig att det påverkar?).

Hur var det för er?

• Svar på tråden När kunde ni/andra känna sparkar på utsidan?
  • ElinOlsson

Kommer inte ihåg med ettan, men tvåan kunde jag både se och känna utanpå i v 19. Fast en del känner inte rörelser förrän efter v 20. Det är ju så olika...

• Krake

Jo, det verkar vara mkt olika både med när man får mage och känner sparkar etc. Men om du kunde se och känna i vecka 19 betyder det att det finns en chans iaf!

• Hannis28

Första barnet kände jag runt v.20-21 mitt andra barn kände jag redan i v.14 för då vet man ju hur det ska kännas. Men det är väldigt olika för alla. Dom säger att det känns som om man har en liten fågel/fjäril flaxande i magen och jag tycker att det kändes så, som ett svagt flaxande första gången jag kände det. Du har troligtvis redan känt det men eftersom det är ditt första barn är det ju inte lätt att veta hur det ska kännas...

• Krake

Tack för svar. Men jag vill förtydliga att jag syftar på när _andra_ kunde känna sparkarna på utsidan, inte när man kunde känna dem själv!

• CityMami

Min sambo kände bäbisen på utsidan första gången i vecka 17+5.
    Kan tillägga att jag är smal och har framförallt alltid haft en väldigt nätt midja.

ღ ♥Våran älskade Bebow är beräknad till 2010-01-23♥ ღ
  • Fruit

Jag är med smal och min sambo kände vårt lilla underverk första gången för någon dag sedan, var då i vecka 17 :)

• lassemia

Första barnet kunde min man känna sparkar i v18 (jag i v16) och nu kunde han känna dem i v.20 (jag i v17).

Nu har jag moderkakan i framvägg sà sparkarna känns inte lika mkt som förra gàngen.

• Purple mom

Min sambo kunde känna i v. 18! Lycka till!

• mammasus

Typ vecka 17... men mycket senare med första barnet.

• Krake

Wow, goda nyheter! Hoppas det blir så för mig också. Tack.

• ballerina78

Min sambo kände bebisen första gången i v 21. (första barnet)

• Mammi1982

Vecka 19 jag
    V20 sambon :)

• Zody

Sambon kände första sparken v.20+6, själv kände jag nån vecka tidigare och såg även rörelser. Nu i v. 22+0 så är det inget snack om saken, rör sig bebis kan vem som helst se och känna.

• KringlanL

Den här gången såg man magen hoppa till i v. 16 första gången! =)
    Har moderkakan i bakvägg och tunn bukvägg.

• Coccio

Är smal, men ändå kunde sambon inte känna rörelser förrän ca v24. Första barnet.

• Krake

Tack för alla ytterligare svar. Det hänger på håret alltså. Vi får se...

• Pumpkin

Min man kände bebisen sparka för första gången i fredags, samma dag som jag gick in i vecka 19. Han hade nog kunnat känna tidigare också, om han hade varit snabb nog med handen

Nu, alltså knappt en vecka senare, har han hunnit känna bebisen flera gånger.

• Krake

Tack alla som har svarat!

Facit: Pappan fick sig ett par riktiga snytingar några dagar innan jag åkte (är iväg nu). Det var i v. 18. Kul!
Svar på tråden När kunde ni/andra känna sparkar på utsidan?