• PappaMichael

    Så fick jag reda på det!

    Jag fick reda på att min flickvän (hopefaithlove) var gravid en vanlig eftermiddag när jag kom hem från jobbet. Vi satte oss ner för att äta - hon hade dukat fram mjölk och gjort sallad som vanligt och en gryta med lock på. Hon sa att jag kunde börja och sen låg det ett graviditetstest i grytan och snacka om att jag blev riktigt förvånad. Vi hade ju inte bestämt något eftersom hon studerar (nu på distans) och sådär. Jag var glad såklart och det var två rosa streck! Sedan fick jag ett paket med en "pappabok". Det var en riktigt otrolig upplevelse. Vi får vår lill* i Januari. Gud vad jag längtar!

    Hur fick ni reda på det?

  • Svar på tråden Så fick jag reda på det!
  • Jeppelito

    Hejsan! det var ju en kul grej din flickvän hade gjort, själv så åkte jag till jobbet en helt vanlig måndag morgon (ligger ute på jobb) och under lunchen så får jag ett mms med ett gravtest och det största plusset jag sett. jag blev glad,skräckslagen och greps av en aning panik då vi hade pratat om barn men inte förren om nått år eller så. Men nu har chocken lugnat sig och nu väntar jag med spänning till början av juli då våran lille kommer =)

  • Creator

    Grattis killar!

    Själv är jag väldigt morgontrött av mig och hade dessutom sovmorgon då jag fick reda på det. Tjejen började jobba tidigt den dagen och smög in till mig i sängen och viskade att hon var gravid. På en sekund var jag klarvaken och kunde inte få en blund i ögonen dom resterande 3 timmar jag "tänkte" sova =) Lite chockad men mkt glad!

  • Gnagarn

    Grattis!

    Min fru hade skrivit ett brev till mig som var skrivet som att det var hälsningar från barnet i magen som skrivit. Typ "mama kommer bli grinig, arg och helt hoplös nu i några månader men försök stå ut och kom ihåg att det beror på mig och inte på dig. Vi ses i vår. Och en massa därimellan.

    Riktigt trevligt och mitt första barn så reaktionen blev därefter.

  • klonas88

    Grattis!

    Värst vad trevliga sätt ni fick veta det på! Här kommer jag som värsta glädjedödaren liksom =S

    Hursomhelst, jag fick ett sms i stil med:" Jag är gravid och har bestämt mig för att behålla det. Du får göra som du vill. "
    Att vi precis gjort slut och att jag fortfarande var tonåring gjorde ju att min reaktion var lite sådär. Ångrar dock inte en sekund att jag valde att vara med om min dotters uppväxt. =D

  • DavidsPappa

    för mig var det vä en korsning mellan gapskratt och hjärtattack.

    Jag befann mig i sängen med en liten sovmorgon då damen min petar lite på mig och säger "Älskling, vi behöver prata" Ni vet dom orden .... det brukar inte båda gott när ens sambo säger nått sånt. Min första tanke var "Shit, nu har hon tröttnat och ska dra"
    Då konstaterar hon att hon är gravid. Min tanke, och jag har ett minne av att jag sa samma sak.... "Var det bara det".

    Jag tror inte riktigt att jag greppade situationen just då :-P

  • SemperIdem

    Ja det finns ju tusen olika sätt att få reda på graviditeten..

    Min löd dock såhär:

    Jag var på jobbet en helt vanlig måndag, och runt lunchtid ungefär fick jag ett samtal från min flickvän där hon gråtandes talar om att hon är gravid (kluven för hon vet inte om hon ska behålla eller inte). Men jag blir väl lite chockad men hade väl ändå det på känn (hon var sig inte riktigt lik sista veckan/veckorna) .. Men jag försökte lugna ner henne lite och sedan la vi på! Och jag skulle försöka återgå till jobbet, som inte var så lätt. Men när den evighetslånga dagen väl var slut och jag kommer hem, så satte vi oss ner och pratade om det och då hade hon väl redan bestämt sig för att behålla det men ville kolla med mig hur jag kände. Givetvis så ville jag ju behålla barnet !

    Och på den vägen fick jag reda på det :)

    Väntar det nu i Mars -10

  • Videpappa

    Min fru ringde till mig en dag när jag hade tentat på morgonen och skulle på tentafest på kvällen. Vi pratade i telefonen medan hon genomförde testet.
    Kändes lite konstigt att fira på kvällen, lite falskt eftersom de andra trodde jag också firade tentan...

  • HampusPappa

    Det finns väl lika många sätt som det finns pappor, men här är min berättelse.

    Vi hade inte känt varandra så länge, bara någon månad eller två. Tjejen brukade ofta säga "Duuuuuu" om det var nåt jobbigt. Ibland, om det var nåt riktigt jobbigt var det "Duuuuuu", "Ja" " Duuuuuuuu".....

    Men denna gång så kom det et "Duuuuuuuuu".
    Så jag sa "Jaa"
    Det kom ytterligare ett "Duuuuuuuuu"
    Då inser jag att det är nåt svettigt hon vill ta upp.. Jag svarar "jaaaaaa".

    Då kommer det ytterligare ett "Duuuuuuuuuu".
    Då tröttnar jag och slänger ur mig.
    "Ja vad är det, det är väl inte så illa som att du är gravid eller så?"

    Hon:
    "Jo, det är ju precis det jag är"

    Då blev man lite snopen{#lang_emotions_embarassed}.

    Men samtidigt rätt glad.

    Efter lite stök så redde det hela upp sig och nu 1,5 år senare är vi sambos och väntar ytterligare ett!

    /HP

  • benel

    Jag fick veta det en morgon då jag har kvällspass på jobbet och låg och sov, sambon var på väg till jobbet men satte sig brevid mig i sängen, tig mn hand ochs a att jag ska bli pappa, att testet visade plus=)

    Blev såklart jätte glad och sovmorgon var inget att tala om, var alldeled för upprymd för sova :D

  • Spanjoren
    Preludium: Vi var inne på kanske tredje månaden av vårat försök att göra jr. när vi skulle ha en mysig videokväll. Vi duschade tillsammans med tända ljus och det drog väl ut på tiden. När vi kom ut ur duschen skulle vi ner till videobutiken som låg mittemot hennes hus. Då drabbades jag av en för mig väldigt ovanligt slag av ochevalerskhet... Jag frågade om hon kunde gå själv för jag kände mig rätt slapp efter duschen.

    Inga problem, det var bara femtio meter så hon gick. Efter ett par minuter börjar det lukta bränt. Jag letar i den lilla lägenheten och när jag öppnar toadörren slår det upp en kvast av flammor ur papperskorgen innanför dörren.

    Vi hade glömt värmeljusen i sugproppshållaren på spegelen och pga kondensen hade de släppt. Tack och lov var ju jag hemma och inte ner i videoaffären dividerandes om vilken film vi skulle se...

    Tre dagar senare: Vi står i stanken av bränd plast och den t-sprit vi använder för att tvätta av våtrumstapeten från allt sot när hon bestämmer sig för att vi behöver veta om illamåendet på morgonarna är vad hon hon tror. Inne på den svårt rökskadade toan kissar hon på stickan och jajemensan! Plus!
  • Cramer 84

    Grattis grabbar!!

    Själv fick jag reda på det när jag kom hem efter en nattsjobb och min annars väldigt morgontrötta sambo var vaken och hade tom lagat frukost och satt och tittade på nyhetsmorgon. Det var väl inget jag reagerade så mycket på just då, för jag tänkte att hon säkert skulle iväg och hitta på något på sin lediga helg och frukost e gott  :D Efter att ha smuttat lite på en kopp te så fick jag ett litet inslaget paket, med stickan med en smilis på...  Nöjd glad och stolt sov jag gott ett par timmar efter det :D

  • IronMike

    Min tjej visste tydligen inte om/hur hon skulle berätta sina misstankar, men hon anade lite innan jag gjorde det. Vi båda visste att mensen eventuellt någon sen (vi båda har extremt dålig koll på den), vi åkte i vilket fall i bilen och så började hon klaga på illamående, då började det snurra rejält i min skalle, jag frågade henne då lite trevande om hon trodde att hon var gravid, ja det tror jag svarade hon, jag lös då upp som en sol kändes det som och min sambo sken då också upp.

    Vi bestämde oss för att jaga tag i ett test, fick tag i ett på ICA, bilfärden hem på 15 minuter kändes som evigheter, det var knäpptyst mestadels, men ingen dålig stämning för det, jag tror det snurrade massa tankar i huvudet på oss båda. Väl hemma gjorde hon testet direkt, vi stirrade på resultatet, ett enligt mig ett "ultrasvagt" rosa streck visade sig på stickan, Greta var säker på saken och blev tårögd, själv var jag ytterst tveksam och visste inte hur jag skulle reagera, glad var jag, men som sagt osäker, vi kom överens ens om att ta andra delen av "dubbeltestet" efter 4 timmar, vi lyckades hålla ut i 2,5 timmar tills hon gjorde om det, jag hoppades på ett tydligare resultat, men nä, "ultrarosa" igen.

    Vet att det står att de räcker med ett svagt streck, men jag kollade lite från olika vinklar och ibland syndes det inte alls på lite avstånd :) Greta var dock fortfarande säker på sin sak och var jätteglad, jag försökte dämpa det hela och sa återigen att inget var säkert, jag övertalade henne att vi skulle köpa ett nytt test dagen därpå. Före lunch stod vi med ett nytt test i handen från apoteket, hon hade bett om ett som såg extra proffsigt ut så att jag skulle bli övertygad, expediten skrattade tillsammans med henne och de bestämde sig för en slags penna.

    Vi tog med det till en lunchrestaurang i Centrum, vi käkade först och därefter skulle alla mina tvivel försvinna, äntligen! Hon gjorde testet på toaletten där inne i restaurangen. När hon kom ut igen satt vi vid bordet och gömde stickan lite i en plastpåse men så att vi båda kunde snegla på den, men helt otroligt nog fungerade inte testet, det var trasigt, herre gud!!!

    Vi rusade till bilen igen, full fart till ICA denna gång istället för apoteket, köpte ytterligare ett test, sen full fart hem, kändes återigen som slowmotion innan vi var framme, vi väntade några timmar, hon gjorde testet.

    Och nu mina vänner, strecket var lika rosa som självaste rosa pantern, inte ens från olika vinklar och avstånd kunde jag se något annat.

    JAG SKA BLI PAPPA!!!!!

  • IronMike

    Kom även på att i min vägran att se det rosa strecket kallade jag det för "mörkvitt". Nej absolut inte rosa, det VAR "mörkvitt.

  • Thiassi

    Jag kom hem från jobbet efter att ha jobbat 13 timmar nattskift...trött som få. Gumman står i toadörren och skall göra sig iordning för att åka till jobbet. Hon vänder sig dock mot mig i dörröppningen och visar upp ett test och säger: "Det står plus på den här.." och ler brett. Jag i mitt trötta tillstånd kisar upp och funderar som i dvala en sekund och svarar sedan : " Är det bra eller dåligt?" 

    *DDOOHHH!!!**

     Kanske inte korrekt svar men hon fattade och garvade bara o sa att "ja det är det!"
    "Tvingade" henne dock att köpa ett till o testa dagen efter med för att vara på den säkra sidan Men det gav ett så solitt GRAVID på testet så, och nu har resan börjat

    Så nu är vi inne i fasen att kontakta MVC och annat, börja kika på vagnar, sängar med mera. Vi är i början av graviditeten ännu ( 7-8v) , men jag är gärna ute i god tid

  • mcfarsan

    jag fick en nutella macka som va skuret som ett hjäta samt en liten sprit flaska severad (när ja säger liten menar ja liten typ 2 klunkar ) så när ja såg de visste ja att hon va på tjocken

  • Tradegy

    Fick ett MMS på jobbet (jobbar som chaufför)
    stannade till enstund kan jag säg

  • mydaddy

    Blev väckt på morgonkvisten av ett glatt tjut från toaletten:P

  • pappakl

    Grattis!

    Efter en vecka då mens perioden hos dåvarande flickvän inte kom som den skulle drog jag mig till apoteket och köpte henne ett G-test som visade sig posetivt.
    Jag va absolut inte glad efter som vi båda studerade på gymnasie just då och ansåg oss vara för unga. Efter att tiden gick så blev det bara bättre och bättre.

    När jag för första gången såg ett handavtryck på magen och kännde en spark så kom där glädje tårar.

Svar på tråden Så fick jag reda på det!