Kan man vaccinera förkylt barn?
Dottern, 1½ år, är förkyld. Hon är snuvig och har hosta men har inte haft feber. Har varit förkyld i ca sex dagar. Kan man vaccinera henne ändå?
Tänkte gå imorgon.
Dottern, 1½ år, är förkyld. Hon är snuvig och har hosta men har inte haft feber. Har varit förkyld i ca sex dagar. Kan man vaccinera henne ändå?
Tänkte gå imorgon.
jag undrar oxå de..min son är förkyld och har lite hosta på kvällen..ingen feber och pigg och glad för övrigt..han är snart 7 månader..
Jag har hört att förkylning inte ska vara något problem..
Men som sagt, jag har HÖRT. Kan lika bra inte stämma :)
Jag var och skulle vaccinera 1-åringen idag. Hon har hostat i flera veckor och är snuvig och har rinniga ögon. Det var inga problem med vaccineringen för det. Nu fick hon ändå inte ta för hon hade fått 1-års vaccinet för mindre än 14 dagar sen.
jag fick inte vaccinera min för han hade haft feber ca 37,8-38 grader och inte ätit så bra men förövrigt pigg.
Vi fick inte vaccinera sonen när han var förkyld och hostig. HAn hade ingen feber..... Tydligen så tar inte vaccinet lika bra om man är förkyld. Vi väntade en vecka och tog det när han blivit frisk!
Men oj då. Konstigt att det är olika på olika ställen.
Jag har "hört" att så länge de inte har feber så går det bra. Det här gjorde ju inte saken bättre.
Någon annan som vet?
dom säger nej till det här i sthlm.
Jag hade föreläsning idag med en barnläkare om just vacciner. Han sa att det är OK att vaccinera så länge barnet inte har feber och inte är allmänpåverkat. Lite snorig och hostig är inget hinder.
Hmm...
Tänkte att jag skulle slippa gå dit i onödan, men får väl gå dit och prova. Hon är i slutet av förkylningen och hostar gör hon bara lite på nätterna.
Tycker att det är lite dåligt att man säger olika på olika BVC. De borde ha fått samma information. Men tydligen så får de bedömma sådant själva.
Vår dotter ska få vaccinet idag och hon är snuvig, har hosta nångång nu och då, framför allt när hon vaknar.
Men hon ska få ta vaccinet iaf, eftersom dom sa att så länge hon inte har feber så får hon ta det...
Jaha, då är det egentligen dags idag. Dottern är fortfarande snuvig och jag är fortfarande inte säker på om jag ska dit (man kan gå på torsdag också men jag vill ta den så fort som möjligt). Jag tänker på att det förmodligen är många där och vill inte sitta hur länge som helst i onödan.
Fast det verkar som de flesta vaccinerar trots förkylning?
Cassandra fick sitt vaccin idag och hon är snuvig... Bra gick det...
Min son på 8,5 månad blev vaccinerad för 2 veckor sedan.. Han var snorig och hostig och det gick bra. Men hade han haft feber hade dom sagt nej...