• enlitenbitkaka

Få bort vattenfast mascara?!

Köpte en vattenfast mascara häromdagen med anledning av att vi åker utomlands i december. Provade den häromdagen och den är kanonbra! Men jag får inte bort fanskapet...hur mycket jag än gnuggar. Använder Niveas rengöringsservetter som det till och med STÅR ska ta bort vattenfast mascara - men nope.

Hur gör jag? Tips?

• Svar på tråden Få bort vattenfast mascara?!
  • Achillea

Bästa för vattenfast mascara är rengöring med olja i, går att hitta hos de flesta märkena och då är det nyttig olja inte som barnolja som efter många års flitigt användning kan gå in i huden och man får fett körtlar runt ögonen.

לאַנג לעבן זאָלט איר
  • Trill

Kanebo 38 grader

Sitter som berget i ur och skur.
    Men tvättas bort hur enkelt som helst med ljummet vatten. (Minst 38 grader)

• caropia

Tänkte fråga samma sak så jag hänger i tråden för att se vilka tips som kommer in

• Elli47

Jag brukar köpa LÓreals makeup-remover, den är till hälften blå, till häften klar och så skakar man flaskan innan användning. Har fått bort all slags mascara och annan makeup med den! Även Yves Rocher har en bra 2-komponentremover.

• Kristin24

jag har linser så jag har alltid vattenfast... Jag använder de medlen med olja i...finns på HM . behöver bara cirkulera runt ögat några få varv så är det borta.

• mion

Olja är absolt bäst =) alltså rengöring med olja

• enlitenbitkaka

Har ni några tips på remover med olja då?

Sån där blå/vit provade jag för några år sen, från Lancôme och vet inte ja tyckte den va så bra.

• Elli47
    enlitenbitkaka skrev 2009-11-17 10:21:02 följande:
    Har ni några tips på remover med olja då? Sån där blå/vit provade jag för några år sen, från Lancôme och vet inte ja tyckte den va så bra.
    LÓreals är bättre än Lancomes.
  • Kristin24

men hur gör du när du tar bort?
    Man ska inte rågnugga på ögat...utan följa ögat runt ,ögonlocket mot näsan och sen ner under ögat utåt...mjuka rörelser. Man kan ha på medlet på bommullen och hålla den några sekunder på ögonfransarna så att det sugs upp lite så att säga innan man drar runt... funkar jätta bra för mig.
    Sen tror jag det beror på hur mycket macara man har på sina fransar också, har man många lager så tar det lite längre tid att få bort

Svar på tråden Få bort vattenfast mascara?!