• Anonym (Tant Börje)

Växer snopparna med varje generation?

Ok...här kommer veckans spaning!

Kan det vara så att snopparna växer med varje generation? Så här vid passerade 40 börjar man ju f-n undra alltså. Visst är det väl så att man alltid har önskat sig själv några cm extra. Såväl framåt som åt sidorna. Men man har ju gått och inbillat sig att man ändå är någolunda normal. Att man sen läser att kvinnor (många) tycker att det är lite extra med en stor är ju något som man bittert ha fått svälja. Hur som helst...

Som aktiv hockeyfarsa till en tonårsson så har man ibland ärenden in i omklädningsrummet. Utrustning, dricka osv. Och jag har ofta liksom i förbifarten konstaterat att dom alla verkar vara välhängda. T.o.m min son. Och innan ni börjar äcklas över mig så kan jag redan nu klargöra att jag inte tänder på pojkar. Ok? Men jag har inte kunnat lägga märke till det. Med blandade känslor.

När jag själv ståtar i hela min nakna prakt i simhallens duschrum så har jag däremot noterat att män i min ålder oftast är hängda i samma omfattning som jag själv. Visst...ibland ser man någon lycklig jävel som har begåvats med mer. Men dom flesta rör sig i samma size som undertecknad. Men så har jag även här också börjat notera att när någon representant av den yngre generationen gör oss sällskap så är han oftast mer välhängd. Så va fan är det frågan om?

Är det här ett exempel på evolutionen i naturen? Att vi mäniskostammar parar oss och blandar våra gener så att starkare blir starkare, längre blir längre och kukar blir större? Hur ser det ut om två tre generationer? Är snittet 30 cm då? Och hur såg det ut vid förra sekelskiftet? Hur ynkliga var dom? De kvinnor som sätter värde på storlek...betänk denna upptäckt och fundera på din egen mormors mormor. Det är inte bara på jämstäldhetsfronten som det har gått framåt för er kvinnor.

Och hur såg snorren ut på den här lurvige rackarn som töade fram ur en glaciär i Alperna för några år sedan? Det hör vi inget om.

Det här är en viktig upptäckt värt ett Nobelpris. Eller åtminstone en avsugning.

• Svar på tråden Växer snopparna med varje generation?
  • Tigger30

Synd att man inte har ärenden in i männens omklädningsrum...
    Hade kunnat hjälpa till med spaningen o ge en kvinnlig aspekt på det hela.
  • spaceylisie

Sambon tror följande: För 200 år sedan var folk kortare än vad vi är nu. Allting växer i proportion till kroppen. Kanske är din son längre än vad du är - och likaså hans hockeykompisar? Kanske inte stämmer alla gånger, men över lag i alla fall... Vidare undrar sambon om du ngn gång sett en dvärg med 30 cm kuk? Eller om världens längste man mest troligast har 30 cm eller 5?

• Anonym (Tant Börje)
    spaceylisie skrev 2009-11-16 20:31:16 följande:
    Sambon tror följande: För 200 år sedan var folk kortare än vad vi är nu. Allting växer i proportion till kroppen. Kanske är din son längre än vad du är - och likaså hans hockeykompisar? Kanske inte stämmer alla gånger, men över lag i alla fall... Vidare undrar sambon om du ngn gång sett en dvärg med 30 cm kuk? Eller om världens längste man mest troligast har 30 cm eller 5?
    Men se det där stämmer inte helt. Även om min son är ngt längre än jag så var långt i från alla i omklädningsrummet det. Det fanns några rätt kortväxta grabbar där. Även i badhuset så har jag sett samma fenomen. Yngre killar som kan vara i min längd eller t.om kortare. Men med rejäla doningar. Så min spaning kvarstår
  • Anonym

jag är en ung tjej som har erfarenhet av unga killars snoppar och jag säger: Det finns ganska många yngre killar (ca 20-25år) med små snoppar vad jag varit med om. så jag tror inte det stämmer så bra, inte så det har ändrats så mycket på bara en generation iaf.

• Pepparkaksdeg

Men kan det inte vara så att den krymper lite med åren då?
    Eller kanske så att yngre grabbar alltid är lite närmare stånd än de äldre herrarna.
    Med alla hormoner ikroppen kanske de alltid lite mer eller mindre är på G,utan att de tänker på det.
    För det verkar ju knappast rimligt att evolutionen skulle gå SÅ snabbt frammåt !

• lokisse
    spaceylisie skrev 2009-11-16 20:31:16 följande:
    hi hi hi ursäkta jag läser som jag vill...förväntade mig inte attt det skulle sta och lika sa hans hocky kompissar........ jag förväntade mig annat...
    men det är förövrigt även min teori att propotionerna "maste stämma"
    snorkrakornas barn heter snorungar
  • Anonym (Mr.Average)

Tror inte att de växer med varje generation, i så fall någon millimeter i snitt då. På samma sätt som meddellängden ökar varje generation men högst marginellt.
    Däremot så tycker jag att snoppen krymper lite med åldern. Tycker att min egen krympt lite sedan ungdomen. Eller så blir man väl inte lika hård som då.
    När man var i övre tonåren gick man ju konstant och tänkte på brudar när hormonerna sprutade ur öronen på en och jag tyckte alltid man hade lite förstadium till stånd hela tiden.

• Pepparkaksdeg

Ok ,nu har jag pratat med ett proffs!
    Att de yngre grabbarna är mer välhängda beror faktiskt på att de har en mycket högre testosteronproduktion. Även androgena hormoner bidrar till detta.
    Dessa hormoner sjunker sen vartefter man blir äldre och därmed krymper (tragiskt nog... ) snoppen med åldern.
    Skulle en äldre man börja med anabola steroider så skulle detta faktikt leda till att han får större snopp.
    Iaf så länge han fortsätter med dem. Såfort han slutar kommer snoppen krympa igen.

• lokisse
    Pepparkaksdeg skrev 2009-11-23 17:48:57 följande:
    Ok ,nu har jag pratat med ett proffs! Att de yngre grabbarna är mer välhängda beror faktiskt på att de har en mycket högre testosteronproduktion. Även androgena hormoner bidrar till detta.Dessa hormoner sjunker sen vartefter man blir äldre och därmed krymper (tragiskt nog... ) snoppen med åldern.Skulle en äldre man börja med anabola steroider så skulle detta faktikt leda till att han får större snopp.Iaf så länge han fortsätter med dem. Såfort han slutar kommer snoppen krympa igen.
    aha intressant... altsa är ungdomliga rekord mätningar i duchrumet inte aktuella efter ett par ar... men märker man inte att pillen krymper??? eller växer magen barmhärtigt nog och döljer detta tragiska fennomen?
  • Pepparkaksdeg

Nä, såfort går det ju inte. Du vaknar ju liksom inte upp bara en dag också VIPS är halva härligheten borta,haha. Man åldras inte över en natt direkt.
    Sen är det väl rätt individuellt antar jag.
    Vissa män har ju en hög testoproduktion även en bit upp i åldern ,då borde de ju även ha behållt mer av sin ungdoms prakt än de som inte har det

När man inte kan se sin snopp längre då vet man att det är dags att banta

• lokisse

jag har hört att den hänger till sig med aren ungefär som brösten att tygnlagen gjör sitt...

• Neko

Fast nu pratar ni väl om i slakt tillstånd? Det säger ju inte så mycket, det är ju i erigerat tillstånd som räknas ju =S Att ha stor i slakt tillstånd är ju bara fult.

• Pepparkaksdeg

Hahaha
    För att den ska påverkas av tyngdlagen måste den nog vara rejält stor
    Som en tutte!

• Anonym

kan det inte vara så att sonen och hans polare är i bättre form (dvs smalare) än dig och dina polare så därför ser deras snoppar större ut?

• Anonym

Det beror säkert på en kombination av:
    "Eller kanske så att yngre grabbar alltid är lite närmare stånd än de äldre herrarna." (inlägg #6) och
    "kan det inte vara så att sonen och hans polare är i bättre form (dvs smalare) än dig och dina polare så därför ser deras snoppar större ut?" (inlägg #15).

• Pepparkaksdeg
    Anonym skrev 2009-11-23 19:32:40 följande:
    Det beror säkert på en kombination av:"Eller kanske så att yngre grabbar alltid är lite närmare stånd än de äldre herrarna." (inlägg #6) och"kan det inte vara så att sonen och hans polare är i bättre form (dvs smalare) än dig och dina polare så därför ser deras snoppar större ut?" (inlägg #15).
    Nej det beror på det som står i inlägg #9
    Så det så!
  • Anonym

Tyvärr är det nog du och dina jämnåriga som börjar skrumpna!
    Men att kvinnor tycker ju större desto bättre tror jag du har fel i. Har diskuterat detta i många tjejsammanhang och det är en och annan som gillar stora, men de flesta tycker faktiskt att lagom är att föredra. Jag tycker stora snoppar ser vulgära ut!

• Anonym
    Pepparkaksdeg skrev 2009-11-23 17:48:57 följande:
    Ok ,nu har jag pratat med ett proffs! Att de yngre grabbarna är mer välhängda beror faktiskt på att de har en mycket högre testosteronproduktion. Även androgena hormoner bidrar till detta. Dessa hormoner sjunker sen vartefter man blir äldre och därmed krymper (tragiskt nog... ) snoppen med åldern. Skulle en äldre man börja med anabola steroider så skulle detta faktikt leda till att han får större snopp. Iaf så länge han fortsätter med dem. Såfort han slutar kommer snoppen krympa igen.
    Men är det inte tvärtom?
    Har fått för mig att dom som tränar får mindre?
Svar på tråden Växer snopparna med varje generation?