Växer snopparna med varje generation?
Ok...här kommer veckans spaning!
Kan det vara så att snopparna växer med varje generation? Så här vid passerade 40 börjar man ju f-n undra alltså. Visst är det väl så att man alltid har önskat sig själv några cm extra. Såväl framåt som åt sidorna. Men man har ju gått och inbillat sig att man ändå är någolunda normal. Att man sen läser att kvinnor (många) tycker att det är lite extra med en stor är ju något som man bittert ha fått svälja. Hur som helst...
Som aktiv hockeyfarsa till en tonårsson så har man ibland ärenden in i omklädningsrummet. Utrustning, dricka osv. Och jag har ofta liksom i förbifarten konstaterat att dom alla verkar vara välhängda. T.o.m min son. Och innan ni börjar äcklas över mig så kan jag redan nu klargöra att jag inte tänder på pojkar. Ok? Men jag har inte kunnat lägga märke till det. Med blandade känslor.
När jag själv ståtar i hela min nakna prakt i simhallens duschrum så har jag däremot noterat att män i min ålder oftast är hängda i samma omfattning som jag själv. Visst...ibland ser man någon lycklig jävel som har begåvats med mer. Men dom flesta rör sig i samma size som undertecknad. Men så har jag även här också börjat notera att när någon representant av den yngre generationen gör oss sällskap så är han oftast mer välhängd. Så va fan är det frågan om?
Är det här ett exempel på evolutionen i naturen? Att vi mäniskostammar parar oss och blandar våra gener så att starkare blir starkare, längre blir längre och kukar blir större? Hur ser det ut om två tre generationer? Är snittet 30 cm då? Och hur såg det ut vid förra sekelskiftet? Hur ynkliga var dom? De kvinnor som sätter värde på storlek...betänk denna upptäckt och fundera på din egen mormors mormor. Det är inte bara på jämstäldhetsfronten som det har gått framåt för er kvinnor.
Och hur såg snorren ut på den här lurvige rackarn som töade fram ur en glaciär i Alperna för några år sedan? Det hör vi inget om.
Det här är en viktig upptäckt värt ett Nobelpris. Eller åtminstone en avsugning.