• Anonym (ledsen)

Jag vill få missfall!

Jag är gravid i v.7 med mitt andra barn. har en dotter på 1 år och är 23 år gammal. Jag känner att jag inte är redo för att bli 2 barnsmamma.

jag vet jag är självisk för att jag vill få missfall. tänker på alla kvinnor som försöker bli gravida i flera månader och år utan resultat. hur livet är så orättvist. jag känner mig som en mördare men samtidigt så vill jag kunna ge mina barn det bästa och det kan jag inte göra nu.

men jag undrar hur ont gör en abort??

• Svar på tråden Jag vill få missfall!
  • Anonym (B)

Du kanske borde besöka vårdcentralen och få prata med någon och få mer information om det?

• xoxonathalie

du är inte självvisk du är bara kanske inte redo. Om du gör en abort nu vet ja inte men om du gör en abort efter vecka 9 så blir det jobbigare då är det kirurgisk man gör man är ju sövd under tin men allt efter och före gör ont + att man får komplikationer lättare.

• redneck girl

ring din bm och be att få gå till en kurator och snacka lite.kanske bara det som behövs.

• Anonym (Herregud ..)

gör abort om du inte vill ha det !! Du får en tablett, kanske en skrapning , tabletten hjälper ju till att få ut allt, som ett missfall !!
    Om du inte är redo så ska du inte skaffa ett till barn !
    Det blir inte bra för varken dig eller barnet som kommer ..

• Anonym (Herregud ..)

säger som ovanstående att det kanske är bra om du prata med nån som kan hjälap dig :) så du känner stöd i allt du gör .

• Anonym (ledsen)

det jobbiga är att killen vill ha barnet. jag måste prata med honom och vi får kanske gå till en kurator och prata om det.

• Anonym

jag har gjort en hemabort och en kirurgisk abort, en kirugisk tyckte jag var bättre kände ingenting efteråt förutom att jag blödde lite grand. men hemaborten är det värsta jag gjort vilken smärta både fysiskt och psykiskt. du ska göra det som känns rätt för dig! hoppas det löser sig. även om det känns som att du inte är redo så klarar du av det sen. med mitt första barn började jag tveka i vecka 9-10 nån gång, och började tänka att jag vill inte ha barnet och då sa barnmorskan att det är inte ovanligt att komma på sådana tankar. det är mycket som ska och kommer att hända livet förändras ytterligare

Svar på tråden Jag vill få missfall!