Ari Gold skrev 2009-11-18 09:58:35 följande:
Du har tyvärr helt rätt i att det skär sig mot vitvarorna. Vi ska lacka om kyl- och frysdörren till den ljusa grönjordsnyansen istället.En "helvit" lucka hade däremot skurit sig mot taket, panelen, dörrfoder och alla andra målade detaljer. Sådant är ju sällan kritvitt i ett gammalt hus.Tror de hantagen du visar gör sig bra på era luckor. Ang. färgen så rekommenderar jag fortfarande byggnadsvårdsbutikernas färgkartor som riktmärke för att hitta en bra gul nyans.Jag hade också med "retro"-prylar i tidigare modernare lägenheter, men i det här huset känns detmer rätt med det lantliga och romantiska.
wow, ja visste inte att man kan lacka vitvaror. ja jag sitter härhemma med olika färgkartor. Vilken djungel av underbara färger. Är helt borta. Jag tror ändå det lutar åt ngt varmgult eller kanske ljusblågrå. Ska ta med kartorna till huset ihelgen och känna av.
Ert hus är också otroligt mysigt, var ligger det? Det är så otroligt mycket personlighet och charm i gamla hus, som inte går att få i nybyggda. Det är som om de lever.
Ha det gott