• Chaplin

Influensa och öroninflammation

Jag har haft influensa sedan i torsdags. I dag kändes det som att jag höll på att bli lite bättre, även om jag fortfarande har hög feber. Har av vc blivit rådd att ta tamiflu, så jag ska dit imorgon bitti.

Nu på kvällen så kände jag att jag började få lite ont i halsen på ena sidan och i motsvarande öra och att febern steg. Efter en kort stund kändes det som att hela trumhinnan höll på att vändas ut och in. Har aldrig känt ett sådant tryck förut och en sådan obeskrivlig smärta i örat. Jag sprayade mig med nässpray och tog både alvedon och ipren.
    Efter en stund kom ett enormt hugg i örat igen, men nu känns det inte så farligt längre. Jag känner dock att trumhinnorna buktar lite på båda öronen.

Jag har aldrig i hela mitt liv haft en öroninflammation! Är det någon annan som fått det i anslutning till influensa? För inte är väl den en del av själva influensan? Eller...?

• Svar på tråden Influensa och öroninflammation
  • Tecken

Jag är inte läkare, så jag får inte ställa medicinska diagnoser - men av det du beskriver så låter som öroninflammation. Vid oro: Ring Vårdguiden.

Tips: Ligg högt med huvudet, det kan hjälpa. Lägg en värmedyna under kudden, det kan också hjälpa.

• Chaplin

Bra tips med kuddar och värmekudde. Det ska jag testa. Känner att trycket på båda öronen ökar ganska snabbt nu.
    Usch, nu fattar jag vad barnen går igenom när de har öroninflammtioner! Trodde knappt man fick det som vuxen.

• Chaplin

det värker i örat så jag snart blir tokig!

• LinaShu

Min dotter som är 15mån fick Amimox (penecillin)från läkare vid öroninflammation och nu det är bättre. Hon hade influensa,feber och i slutet fick hon öroninflammation.

• 010306

Jovisst jag fick det efter en influensa för ett år sen.. Det var första gången jag haft det också insåg inte först vad det var. Slog lock för öronen, kändes som huggande knivar & pipljud! när jag gick till Vc hade de börjat se rätt illa ut där inne :S fick pencillin.

• Chaplin

Alltså, jag önskar inte min värsta fiende öroninflammation!
    Jag har inte sovit på hela natten och ibland har det gjort så ont att det kändes som att jag skulle bli galen. Till slut värkte det hål vid 03-tiden. Då lättade det en aning.

Nu och då bubblar det som en vattenkokare i örat och så rinner det ut var och blod.

Har varit på vårdcentralen och fått penicillin.

Svar på tråden Influensa och öroninflammation