• hjärtegull78

Vilka bindor till BB????

Som rubriken beskriver..!!
    Vilka bindor ska jag ha med mig till BB när jag packar väskan...??????

Vilka hade du???
    Vilket märke???
    Jag är ju VINGberoende när det gäller bindor, men är de inte lite för tunna efter en förlossning??

Har DU svaret, så skriv gärna ett inlägg..

• Svar på tråden Vilka bindor till BB????
  • wellah

de största du kan få på apoteket har jag blivit tipsad om... typ inkontinensskydd!!!

• Emsingen

Jag hade inga, det fanns på BB. Hemma sedan hade jag nattbindor från Apoteket. Det behövs rejäla grejor.

• Gillis

Jag har hört att dom har typ jättebindor på BB som man kan använda efter förlossningen, men det kanske inte stämmer.......

/Gillis, v.39

• turia

inga hade jag...det finns på bb..iaf vårat..

• stanna

På mitt BB så fanns det fri tillgång till jättestora bindor. Dom var jätteobekväma men dom fyllde sin funktion. "Råkade" få med mig några stycken hem sen också, men började snart använda de största från Always tror jag det var (nån nattbinda var det i alla fall).

• Mumin

Jag säger också: nattbindor från Apoteket, stora och stötdämpande. Jag köpte mina på sjukhusets apotek innan vi gick hem .

• Mumin

PS. På vårt bb hade de stora rektangulära inkontinensskydd, mycket bra!

• Nyfiken gul

Man ska enligt rekommendationer INTE använda inplastade tunna saker!

Du har inte mens utan ett stort öppet sår som behöver andas och få blöda o läka ifred....

Tunna plastade bindor kan i värsta fall ge upphov till svamp o onödiga infektioner (blev själv drabbad så jag vet... )

du blöder mycket mer än vanlig mens så rejäla bindor behövs...

Dessutom är du säkert sydd, öm , stel, blåslagen, och diverse annat så det kan vara skönt att sitta mjukt och säkert.....

• Peztis

På KS har de stora bindor och jag tänkte aldrig på att de skulle vara obekväma - man ör ju inte så bekväm ändå där nere...
    Det hoppade ned några i min väska också när jag åkte hem, förstår inte... Men vad jag förstått efteråt så gör måga så och en del ber om lov och det är ok att ta med sig.

Avslaget är olika från person till person, jag blödde mycket! Så de största du kan få tag i är ju bra att ha hemma! Vill du ha vingar så finns det tjocka nattbindor med vingar.

• ladyhawk

Jag köpte Always Goodnight (eller var det Libresse Goodnight?) Stora, tjocka, mjuka (skönt!!!) med vingar tror jag. De var kanon. Köpte två paket, så jag skulle slippa ut och köpa närmaste tiden efter förlossningen (smart!)...

• AmandaPitkänen

på bb brukar man få bindor, de har stora och bra! Men ett tips är att så fort du "kan" så byt till vanliga always eller liknande, för jag gick runt med apotekets skitstora bindor även när jag kom hem för att jag blödde så mycket. Men de är så stora och hårda att de skaver mycket. (speviellt då jag satt ner AJAJ) Så jag hade jätteont. men sen så fort jag bytte till vanliga tunna började det onda försvinna och jag läkte snabbare!

• AmandaPitkänen

på bb brukar man få bindor, de har stora och bra! Men ett tips är att så fort du "kan" så byt till vanliga always eller liknande, för jag gick runt med apotekets skitstora bindor även när jag kom hem för att jag blödde så mycket. Men de är så stora och hårda att de skaver mycket. (speviellt då jag satt ner AJAJ) Så jag hade jätteont. men sen så fort jag bytte till vanliga tunna började det onda försvinna och jag läkte snabbare!

• lovisag

denna ggn tänker jag ha med mig Always nattbindor.

• ladyhawk

Ja, Always nattbindor var det. Mjuka och sååå sköna!

• MammaMu

Jag hade inga bindor med mig. Glömde helt bort att köpa det och tur var väl det....behövde blöjorna till en början när jag låg på BB, när jag väl kom hem var det dubbla nattbindan från Apoteket som fick duga. Som sagt blödde en del....

• caesar

jag köper nattbindor typ Always med vingar. dom hade jag länge tills det slutade att blöda och det va bara flytningar kvar så började jag med lite tunnare. kändes säkrast så.

jag tog med mig till bb men behövde inte använda tills jag kom hem. dom som fans där funkade bra.

Svar på tråden Vilka bindor till BB????