• Anonym (undrande)

Kan man känna fostret TIDIGT som omföderska?

Hej

Väntar mitt tredje barn och går in i v 12.

Tycker mig vara ganska säker på att jag kände några rörelser i vänster sida om magen för några dagar sedan.

Kan man känna fosterrörelser i v 12 om man är omföderska?

• Svar på tråden Kan man känna fostret TIDIGT som omföderska?
  • Anonym (tarm?)

Du tror inte det kan vara tarmarna då?
    Jag tyckte att jag började känna runt v.11- v.13 nu med mitt andra barn men har sen kommit till insikt med att det måste vara tarmarna.. Eller?

Dom säger ju det att har man fått barn en gång så känner man saker i magen (tarmarna) som man inte gjorde innan barnet. Man har lärt sig att "plocka upp" känningar man inte kände innan.

• AannaH

Jag tror nog att man kan känna någon form av bubbel från fostret när man är i v 12...

Robin -97 Nemo -05
  • Anonym (undrande)

Anonym (tarm?) skrev 2009-11-16 22:50:34 följande:

Du tror inte det kan vara tarmarna då?Jag tyckte att jag började känna runt v.11- v.13 nu med mitt andra barn men har sen kommit till insikt med att det måste vara tarmarna.. Eller? Dom säger ju det att har man fått barn en gång så känner man saker i magen (tarmarna) som man inte gjorde innan barnet. Man har lärt sig att "plocka upp" känningar man inte kände innan.
    Hej.

Mkt möjligt. Har ju ingen aning om hur tarmar känns?
    Tyckte det kändes som fosterrörelser, läste om en annan i samma vecka som påstod sig känt något så jag undrade mig hur stor oddsen är. =)
  • Anonym (tidigt m tvåan)

Jag kände diffusa rörelser väldigt tidigt med andra barnet. Tror att det var runt v 12-13. Men det var helt klart fosterrörelser , de känns igen och även om jag då tänkte att det kanske kunde vara tarmarna kändes de olika när de väl blev mer disktinkta. Nä det var rörelser redan så tidigt om än VÄÄÄÄLDIGT diffust...

• Anonym (tarm?)

Anonym (undrande) skrev 2009-11-16 22:52:39 följande:

Anonym (tarm?) skrev 2009-11-16 22:50:34 följande: Hej. Mkt möjligt. Har ju ingen aning om hur tarmar känns? Tyckte det kändes som fosterrörelser, läste om en annan i samma vecka som påstod sig känt något så jag undrade mig hur stor oddsen är. =)
    Ja man vet ju inte.. Det kanske va rörelser från fostret jag också kände... För jag kände det några gånger men sen ingenting på 4 veckor och nu känner jag hela tiden så nu är jag säker på vad det är som har disco i min mage
  • Anonym (hm)

1.a grav så kände jag i v15+.. och hade mk i fv...
    nu 2.a grav så kände jag väldigt tidigt.. v11-12..!!! har mk i bv..

är i v16(15+) och känner var och varannan dag små buffar och sprattel därinne..

ska väl påpeka att jag födde 1a barnet i våras så livmodern kommer väl ihåg.. eller nåt..

• Anonym

Jag kände min första från v. 13 så visst borde du känna rätt!

Alla sade till mig att det var omöjligt att känna så tidigt, men ju längre tiden gick ju mer säker blev jag på att det var min liten som sprattlade :)

Svar på tråden Kan man känna fostret TIDIGT som omföderska?