• straw2008

Dagispersonalens arbetstider??

Vi älskar vårt dagis!

Men vi fick i början ofta känslan av att personalen la sig i tiderna vårt barn skulle hämtas osv, att om han var där efter kl 15 så var han def. en belastning o skulle flyttas till stora avdelningen för ve o fasa han kunde ju inte stanna själv (eller med två andra småttingar) på "sin" småbarnsavdelning.

Jag undrar.. är ni som jobbar på dagis anställda heltid ?

Är det någon sorts bonus att få gå hem kl 15 även om man är schemalagd till 18 eftersom dagis stänger då ?

Missförstå mig rätt men VILL ni att barnen ska gå hem tidigt så även ni får gå hem ?

• Svar på tråden Dagispersonalens arbetstider??
  • karine

Kan inte svara för andra förskolor men vi försöker lägga våra arbetstider så det passar barngruppen. Sedan ser personaltätheten olika ut beroende på hur många barn det är på förskolan och hur gamla barnen är. På vår avdelningen är det 3,25% i personaltäthet, då är det två som jobbar heltid, en som jobbar 75% och en som jobbar 50%.

En dag kan se ut så här:
    Personal 1: 6.30-14.00
    Personal 2: 7.30-16.00
    Personal 3: 8.30-14.30
    Personal 4: 13.30-17.30

Dessutom stämplar vi på vår förskola så vi kan inte komma och gå som vi vill. Hoppas att du fick några svar på dina frågor, men som sagt, det är olika på olika förskolor.

• straw2008

Tack, förmodligen finns något sorts tidsrapporteringssystem även på vårt dagis då det är kommunalt.

man ska ju inte känna att man är en belastning för dagiset om man har sitt barn där efter 15 liksom.. vi betalar ju för heltid.

• Emlak

På vår förskola där jag jobbar så slår man ihop alla avdelningar efter kl 16, inte lönt att sitta på fyra avdelningar med kanske 2-3 barn var.

Karine: vilka lyxtider ni hade på er förskola =)
    vi har 7,15-1500
             800-16,30
             9,00-17,30
    Det är dom vanliga tiderna för en som jobbar heltid..

• 071001

Hos oss slås 4 avdelningar ihop kl 16.
    Och ja, jag tror att personalen blir glada av att få gå hem tidigare. Vem blir inte det?

• Havanna81

Hos oss ser det ut såhär:

Person1: 6.30-13.30

Person2: 7.30-16.00

Person3: 9.00-18.00 (18.30 vid behov)

Vi slår också ihop vid 16.00.

• sarsparis

sen får man ju även tänka på att en del fröknar kanske inte jobbar heltid om de har små barn hemma. på vårt dagis är de själv fram till kl 7.30 och efter kl 16, å andra sidan är det inte så många barn då heller. De anpassar ju personal efter hur många barn som är där.

• Havanna81
    sarsparis skrev 2009-11-17 12:47:35 följande:
    sen får man ju även tänka på att en del fröknar kanske inte jobbar heltid om de har små barn hemma. på vårt dagis är de själv fram till kl 7.30 och efter kl 16, å andra sidan är det inte så många barn då heller. De anpassar ju personal efter hur många barn som är där.
    Så ärdet ofta,tiderna jag skrev är på heltider till dessa tider tillkommer timmar till planering och möten på kvällstid. För att vi ska ha möjlighet att ha öppet 12 tim per dag, är vi bara full personalstyrka mellan 9-13.
  • straw2008
    071001 skrev 2009-11-17 12:20:26 följande:
    Hos oss slås 4 avdelningar ihop kl 16.Och ja, jag tror att personalen blir glada av att få gå hem tidigare. Vem blir inte det?
    Jo men man ska väl knappast belägga föräldrarna med dåligt samvete för att de har kvar sina barn på dagis efter kl 15 för att personal som har betalt till 17 vill gå hem tidigare?

Borde inte personalen vara glada o nöjda över att de har mkt barn mkt tider? hur skulle det funka om alla hämtade kl 14 liksom... jo alla skulle jobba deltid o det är ju inte alla som klarar sig på det.
  • tjorvig

Jag har också många gånger funderat på hur dom får ihop sina heltider.
    Det smits nog hem i förtid en hel del, på vissa förskolor.

• Paincake
    tjorvig skrev 2009-11-18 01:57:48 följande:
    Jag har också många gånger funderat på hur dom får ihop sina heltider. Det smits nog hem i förtid en hel del, på vissa förskolor.
    Det är inte alls svårt att få ihop till en heltid. Arbetet består inte bara av att vara med barnen; det tillkommer planering, personalmöten, arbetslagsträffar, föräldramöten, handledningstillfällen, föreläsningar, etc. Hos oss jobbar heltidarna ibland MER än 40 timmar i veckan på grund av alla extragrejer.
Svar på tråden Dagispersonalens arbetstider??