• Marsbebis06

Hur känns era bebisars fladder, sprätt och sparkar?

fast den inte har blitt så stor än, men hur börja ni känna att de va bebisen som levde rövare i era magar och inte tarmarna?

När visste ni att de är bebisen?

I min mage sprätte de till nyss, jag vill så gärna att de är livstecken ifrån pyret, jag har känt dessa sprätt, bubbel och lokabubblor i 1 vecka nu, imorgon är jag i v 16, kan de verkligen va bebisen?

• Svar på tråden Hur känns era bebisars fladder, sprätt och sparkar?
  • Underbarson

Nämen vad kul...jag har läst att det känns i början som om det bubblar till och det fortsätter. Säkert ett livstecken. Själv går jag in i v17 på tors men inget sånt..bara massa gas från magsäcken och tarmarna...
    Men dom säger att när man är förstagångare så kan det ta upp till v20 innan man känner nåt för första gången...

• Linan78

Jag har inte känt så mycket bubbel och fladder utan mer som om den lille puttar på magen inifrån. Första gången jag kände nåt så var det faktiskt så att jag kände det utanpå magen, mot handen. Det var i början av v.18. Sedan har jag känt detta av och till i en och en halv vecka, och sista dagarna mer tydligt, även bara att det rör sig. Det sprätter till lite i magen på nåt sätt, nästan som en "sugande " känsla... Svårt att förklara. Känns inte alls som gaser enligt mig.

• pinglanmadde

jag kännde första sparkarna i v.20. före det kännde jag bara gaser, fast då var jag jätte osäker om det var gaser eller inte... men när sparkarna verkligen kom, så var det stor skildnad på sparkar o gaser, men det är juh jättesvårt o beskriva kännslan. men typ som buffar och knuffar och sprattel... hm, blev nån klokare av d?

• zazla

jag var väldigt osäker mellan vecka 14 och 21. Jag kände nånting men jag kunde inte säga säkert att det var bebisen. I vecka 21 kom det liksom ett kvitto på det - Då KUNDE det verkligen inte vara nånting annat!

Zazla v.32

• adrenalin

Jag visste väl inte när. Jag kände första sparken i v19 innan kände jag inte om det var tarmarna eller gaser eller vad det var... Så jag kan tyvärr inte säga mer än att jag kände att de va en riktig kick i v19 då det inte fanns nån tvekan. Jag menar tunntarmen kanske kan bubbla men sparkas kan den inte

• Tex

Först i vecka 23 visste jag säkert att det var babyn jag kände. Då kändes det som en liten kattunge som trampade omkring därinne. Men det var ingen kattunge. Det var min lille Caesar .

• Marsbebis06

Va fint ni skrivit
    vart inte mkt klokare men de va fina liknelser

jag känner ibland som ett litet ryck strax nedan för naveln och så lite åt sidan.. och för 4 veckor sen satt jag med handen på magen hela vägen ifrån uppsala och hem och fick två puffar i handen, va väldigt overkligt... och jag är i v 16 idag.. efter de puffarna fick sambon stanna bilen för jag vart kissnödig... kändes som två jättefötter.. haha, jani... veckan som gått har de varit ett redigt knyckande och sprättande på eftermiddagarna

Men igårkväll va jag dålig i magen tex och då kände jag verkligen att de va tarmarna, men de är inget emot de jag känt tidigare i veckan så jag har börjat klura på om de inte är bebisen som vaknar till!

Ska bli intressant å se på UL om de kan va bebisen!

• Tessan24

Hej! Förra gången jag väntade barn kände jag i vecka 16, och nu kände jag förra veckan. Jag är i vecka 15 nu...

• Doris

Jag är i vecka 17 och känner min bebis, det känns som små puffar typ som om man petar med fingret på magen fast innefrån. Jag kan även se puffarna om jag ligger ner det blir som en utbucknad som försvinner snabbt igen.

• Marsbebis06

Doris
    Är de ditt första?

Svar på tråden Hur känns era bebisars fladder, sprätt och sparkar?