• Äldre 17 Nov 12:00
    21122 visningar
    13 svar
    13
    21122

    Var hitta figurer till gips???? HJÄLP!

    Ja som rubriken lyder... Vart hittar man såna där figurer i gummi som man kan fylla med gips och måla sen?

  • Svar på tråden Var hitta figurer till gips???? HJÄLP!
  • Mrs Winter
    Äldre 17 Nov 12:03
    #1
    Mana08 skrev 2009-11-17 12:00:54 följande:
    Ja som rubriken lyder... Vart hittar man såna där figurer i gummi som man kan fylla med gips och måla sen?
    http://www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet?id=IXS790&OPT=*AP
    annars kan du kolla vilka hobbyaffärer/färghandlare som du vet finns i din närhet.Även leksaksaffärer.
    Ett påspacklat skal är ej allt.
  • Äldre 17 Nov 12:13
    #2

    Mrs Winter skrev 2009-11-17 12:03:31 följande:


    www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet kan du kolla vilka hobbyaffärer/färghandlare som du vet finns i din närhet.Även leksaksaffärer.
    Verkligen tack för tipset, men jag hittar det inte på deras sida... har nog hjärnsläpp eftersom jag inte vet vad jag ska söka på....
  • Mrs Winter
    Äldre 17 Nov 12:16
    #3
    Mana08 skrev 2009-11-17 12:13:49 följande:
    Mrs Winter skrev 2009-11-17 12:03:31 följande: Verkligen tack för tipset, men jag hittar det inte på deras sida... har nog hjärnsläpp eftersom jag inte vet vad jag ska söka på....
    Har du kollat färghandlare,leksaksaffärer?
    Ett påspacklat skal är ej allt.
  • Little­RedRid­inHood
    Äldre 17 Nov 12:19
    #4

    www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet&p=IXS750&m=1

    Det är gjutform man ska söka på. Det är lite huller om buller med gjutformar för tvål och ljus med.

  • Äldre 17 Nov 12:20
    #5

    Inte färghandlare men sprang runt på stan idag på leksaksaffärerna men dom hade inget.

  • Äldre 17 Nov 12:24
    #6
    LittleRedRidinHood skrev 2009-11-17 12:19:58 följande:
    www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet är gjutform man ska söka på. Det är lite huller om buller med gjutformar för tvål och ljus med.
    Tack för hjälpen... Nja... det e inte riktigt vad jag söker. Jag söker dessa gamla hederliga formarna som du kan göra en stor tomte eller snögubbe eller något sånt. Dom är i gummi och man håller i gips och sedan formas den. Det är inte i såna där platta saker som man häller det. Svårt att förklara....
  • Mrs Winter
    Äldre 17 Nov 12:25
    #7
    Mana08 skrev 2009-11-17 12:24:08 följande:
    Tack för hjälpen... Nja... det e inte riktigt vad jag söker. Jag söker dessa gamla hederliga formarna som du kan göra en stor tomte eller snögubbe eller något sånt. Dom är i gummi och man håller i gips och sedan formas den. Det är inte i såna där platta saker som man häller det. Svårt att förklara....
    Jag har sparat alla våra formar sedan jag o tjejerna höll på med sådant för många år sedan.Kan det vara så att de helt enkelt inte görs längre.Minns bla en tomte med ren,tomte som satt på stubbe/paket mm mm
    Ett påspacklat skal är ej allt.
  • Äldre 17 Nov 12:38
    #8
    Mana08 skrev 2009-11-17 12:24:08 följande:
    Tack för hjälpen... Nja... det e inte riktigt vad jag söker. Jag söker dessa gamla hederliga formarna som du kan göra en stor tomte eller snögubbe eller något sånt. Dom är i gummi och man håller i gips och sedan formas den. Det är inte i såna där platta saker som man häller det. Svårt att förklara....
    Såg det i Panduros affär när jag va där nyss.

    Även här: www.tradera.com/Gips-c3_180302

    www.lekmer.se/&artid=10486&utm_source=kelkoose&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick#

    www.kontorslandet.se/gipsformar-havsdjur-5-fp/product_details.php/products_id/201050

    MEn det verkar vara ont om dom. Skulle nog testa att gå till leksaksvaruhus också.
  • Äldre 17 Nov 12:38
    #9

    leksaksaffärer brukar ha olika set, även sett det på stormarknader. Är det 3-D forma du är ute efter? Idag finns det ju ganska mycket roliga bakformar i silikon som är lätta att använda annars...

  • Arctur­a
    Äldre 6 Feb 21:18
    #10

    Du får köpa formgummi (finns på te x panduro.se) och göra egna sådanna formar du söker... de verkar vara väldigt svåra att få tag på nu för tiden! Trisst för jag söker sådanna också... kommer ihåg dessa gummiformer sedan man själv var liten och mamma gjorde tomtar i gips som vi barn målade & lackade...


  • Kakgum­man
    Äldre 9 Feb 09:03
    #11

    Svårt att avgöra, men är inte nr 7 på denna sida såna?

    http://www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet?id=IXS790&OPT=*AP

  • Äldre 9 Feb 10:17
    #12

    Jag har köpt sådana gummiformar från Ilka när de haft lagerförsäljning i Göteborg. De sålde stora påsar med blandade formar. Det var olika djur, hundar, vilda djur och lantgårdsdjur.

    http://www.ilka.se/

    Har ingen aning om det finns i deras ordinarie sortiment.

  • Äldre 24 Jan 15:04
    #13

    Finns på panduro hobby, sök på gjutform latex Glad

Svar på tråden Var hitta figurer till gips???? HJÄLP!