• Jennyrockar

Gravid efter bukplastik?!

Nån som gjort en stor bukplastik (sytt magmusklerna) och sen blivit gravid igen?

Har hört olika från olika personer , vissa säger att det går bra å andra inte. Kan ju självklart ringa kliniken, är mest nyfiken på vad alla ni andra tycker/vet!

• Svar på tråden Gravid efter bukplastik?!
  • Anonym (Undrar oxå)

Det rekomenderas ju att man är färdig med graviditeter före man tar bukplastik, men jag skulle oxå vilja veta vad som kan hända om man blir gravid ändå mer än att resultatet kanske blir förstört. Kan det vara farligt tex?

• Jennyrockar

Ja asså jag har läst här på FL om tjejer som fått magmusklerna ihopsydda i samband med snitt och sedan fått fler barn.....

Hmmm...ingen som vet?!

• nurseanna

Man brukar rekommendera att man inte blir gravid inom två år sedan operationen, men det är inget hinder för...

• Jennyrockar
    nurseanna skrev 2009-11-19 20:41:12 följande:
    Man brukar rekommendera att man inte blir gravid inom två år sedan operationen, men det är inget hinder för...
    Okej, förlåt att jag frågar men vilka "man" brukar rekommendera det?!
    har du själv gjort denna op?!
    Villgärna ha 100%-iga svar!

No offense!
  • ModestyB

Enligt ngn plastiksida jag läst på så är risken den att barnets tillväxt hämmas, eftersom magen ju inte kan expandera som innan operationen... Av den anledningen krävs tätare kontroller av barnets tillväxt.
    Bara att googla på=)

Svar på tråden Gravid efter bukplastik?!